Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jan 24, 2011

Jenazah SU UMNO Caw DUN Tenang Tidak Diziarahi Akibat UMNO Terlalu Sibuk ???

Assalamualaikum Wbr.....

Mana tak sebak dan terharu...Isteri Allahyarham SU Umno nie di DUN Tenang.....bila yang hadir menziarahi jenazah allahyarham suaminya adalah adalah Cikgu Mala, calon Pas di DUN Tenang...bukannya Najib PM yang ada beberapa KM dari rumah Allahyarham.  Najib boleh Lupa...nak ziarah??? ermm... Bila sebut lupa....maksudnya Najib dah tahu....tapi pasal sibuk nak pilih calon dan gila kuasa nak menang...sampai boleh terlupa....Calon Pas Cikgu Mala pun sibuk juga....lebih2 lagi dia tuu calon bertanding.   Tak logik betul alasan tuu...!!!

Isu jenazah Setiausaha Kerja UMNO Cawangan di Dun Tenang yang meninggal dunia baru-baru ini telah tidak diambil peduli oleh pemimpin-pemimpin UMNO Cawangan, Bahagian, bahkan PM sendiri yang ada di DUN Tenang.
Geleng kepala semua umat Melayu Islam di DUN Tenang dan seluruh Negara.  Ini perkara yang sungguh memalukan.

Astagfirullahalazimmmmmmmmmmm !!!   Apa punya UMNO yang menganut Islam daaa........sahabat yang sama-sama menjalankan kerja politik.....sanggup dilupakan lebih-lebih lagi diwaktu kematiannya.  Berilah Penghormatan yang terakhir.    Contohilah sikap mulia Cikgu Normala Sudirman....walaupun yang meninggal dunia itu adalah musuh politik beliau....tetapi kerana ikatan persaudaraan Islam....Cikgu Normala hadir menziarahi jenazah SU UMNO ini. Dan Unit-Unit Amal dari PAS ramai membantu menyempurnakan dan menyembahyangkan jenazah beliau.  Mana perginya AJK2 Caw UMNO dan org2 UMNO Sekelian.!!!  Sila Klik di SINI.

Bila UMNO bersikap lepas pandang begini........membuktikan UMNO memang gila kuasa....kerana berebut nak jadi calon bertanding......Jenazah arwah ditinggalkan.  yang lagi celaka...Utusan Meloya yang mengatakan Pas buat Fitnah.  Sila Klik SINI....untuk cerita lanjut.

Panglima7
Ini yang meninggal dunia adalah orang kuat UMNO DUN tenang...bagaimana jika rakyat di DUN Tenang yang meninggal dunia....langsung UMNO tak pandang dan ziarah.
Sudahlah...jangan Undi UMNO lagi...Undilah PAS....walaupun berbeza politik....dah tentu jenazah rakyat akan diziarahi, dimandikan, dikafankan, dan disembahyangkan oleh pemimpin-peminpin dan orang-orang PAS.

5 comments:

Cheguman said...

bagus en3 saudara. penuh dengan maklumat. bahasa pun baik dan beradab. teruskan saudara. lagipun saudara memang orang baik-baik. payah nak cari orang macam saudara.

Cheguman said...

Wah, komen kena tapis dulu, ye? Bagus. Setiap komen perlu ditapis. Maklumlah, nanti orang tulis yang bukan-bukan pulak.

Panglima7 said...

Jangan nak kata....bahasa engkau lebih baik...jika bahasa blogger-blogger UMNO macam paria.

Melur Jelita said...

Lupa itukan sifat manusia , Tuan Panglima...Biasa la tu..lagi la kalau orang itu tiada kepentingan apa - apa.

Panglima7 said...

Salam melur. Betul tuu..kena pula orang tuu dah meninggal dunia...tak dapek nak beri undi pada UMNO..huhuhuhu tu yg terlupa tuu.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara