Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Oct 10, 2008

Bangangnya Kerajaan Negeri Melaka

Assalamualaikum wbr.

Kerajaan Negeri Melaka sudah nyanyuk agaknya apabila menganugerahkan Darjah Mulia Seri Melaka(DMSM)kepada Pelakon terkenal Bollywood, Shah Rukh Khan yang melayakkan beliau bergelar Datuk sempena hari jadi Yang Dipertua Negeri Melaka, yang bukan anak kelahiran Melaka ini iaitu Tun Mohd. Khalil Yaakob ke 70, esok.

Apa sudah jadi ni..!!! di mana akal waras mereka yang mencadangkan pangkat Datuk ini kepada pelakon ini. Apa jasa yang telah dibuat oleh pelakon ini hingga kerajaan negeri semacam mabok kepayang memberi anugerah ini. Beliau bukannya rakyat Malaysia. Sedarlah diri sikit, ramai lagi mereka-mereka yang tersangat berhak dan layak untuk terima anugerah ini bagi mengenang jasa mereka kepada tanah air tercinta ini.

Seakan Kerajaan Melaka sudah tiada orang dalam senarainya untuk menerima darjah kemuliaan ini. Pendek benar fikiran mereka yang mencadang dan meluluskannya.

Kita jangan lupa, pelakon inilah yang dengan menggunakan filemnya banyak merosakkan akhlak dan fikiran anak-anak muda tidak kira lelaki dan perempuan untuk lari dari rumah meninggalkan ibu & bapa, adik beradik juga keluarga demi cinta suci mereka konon, dengan menurut pasangan masing-masing ke mana sahaja mahupun lautan api sanggup direnangi.

Kerana terpengaruh dengan filem pelakon inilah ramai anak-anak Melayu murtad dari agamanya dengan berkahwin dengan pasangan non muslim mengikut adat istiadat agama lain. Hinggakan Mufti Perak Datuk Harussani pernah menyarankan agar filem-filem hindustan ini diharamkan dari ditayang di kaca-kaca TV bagi membendung gejala Murtad yang melanda negara.

Justeru itu apa yang Kerajaan Melaka banggakan sangat dengan Shah Rukh Khan ini ???
Jangan marah jika rakyat menganggap tindakan ini sebagai tindakan bangang lagi zalim kepada penerima yang sepatutnya layak tetapi tidak menerimanya.

Wallahualam

2 comments:

dun26bangi said...

Persoalan nakal timbul. Berapakah SRK bayar pada AR untuk dapat Datuk. Menjadi rahsia umum untuk mendapat gelaran Datuk boleh bayar jumlah tertentu. Barangkali atas sifat itulah ramai penjawat Datuk ini terpalit bermacam kesalahan dan etika yang songsang. Berapa pun bayaran yang AR terima nampaknya tidak cukup untuk membiayai kempen Naib Presiden UMNO kerana lawanya masih mendahului.

Anonymous said...

Terima Kasih YB Dr. Shafie kerana memberi komen di ruangan blog saya.

Memang ada kebenarannya apabila sesetengah daripada mereka yang mendapat gelaran Datuk adalah melalui bayaran atau sogokan kepada mereka yang berpengaruh di dalam kerajaan Negeri. Lebih-lebih lagi jika negeri tersebut ditadbir oleh UMNO dan BN.

Wallahualam.
Panglima 7

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara