Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Mar 8, 2011

Rakyat Makin Gumbira... Bila UMNO Makin Pasti Naik Harga Minyak.

Assalamualaikum Wbr.....

Hoooreeyy !!!  Rakyat didahulukan untuk membayar kenaikan harga Minyak.  Syabas UMNO BN.  Sila Klik di Sini

Harga minyak petrol, gas dan diesel bakal pasti naik harga bila kenaikan harga ini dicanang-canang dan disebut-sebut selalu oleh UMNO BN.  Tentunya... rakyat yang menyokong UMNO BN terutamanya di Tenang, Merlimau dan Kerdau lah....... di antara rakyat di Malaysia yang palinggggggggg Gumbira mendengar berita ini.  Apa taknya...!!!  Baru Undi UMNO BN.......pemimpin yang mereka pilih akan jadi kaya....hasil duit kutipan minyak yang tak putus-putus....siang dan malam dari seluruh stesyen minyak negara.   Hehehehe

Itu baru citer bab minyak...belum lagi Tol.....yang kutipan nya cukup hebat...satu hari sahaja...keuntungan berjuta-juta.  Bisness apakah di dalam dunia ini...yang boleh menandingi keuntungan giler Plaza Tol ???  Tolong jawab.  hahahaha.....

Tak lama lagi...rakyat kena bayar cukai pendapatan...Income Tax......Banyaknya duit rakyat kita erk....dahsyat !!!....berebut2 nak gi bayar....macam bayar saman ekor tempohari...ish, ish, ish!!!   Memang kaya-kaya rakyat kita.....lebih-lebih lagi orang Melayu.  Rakyat Kaya...tapi negara yg diperintah UMNO semakin miskin. Nak bagi subsidi Air macam PR Selangor buat pun tak mampu.   Apa sahaja kerajaan UMNO BN naikkan...semuanya sokong...siap bodek lagi.  Dahsyat betul.   Semuanya mampu rakyat bayar, dan tanggung semuanya.....terutamanya

1.   Bayar Tol...dah berpuluh tahun sejak tol pertama negara di dirikan....rakyat masih mampu membayarnya.
2.   Kenaikan Harga Minyak.  Di Malaysia..Harga Air Mineral lebih mahal dari harga minyak Petrol.  Pelikkan, macam negara Arab laaa kita ni......Tapi rakyat Melayu khasnya tak bising......ok ajer.....sokong ajer.
3.   Kenaikan Harga Insuran kenderaan dan nyawa dah naik dah tahun nie.....Fuhyoo...tapi rakyat relax ajer. mampu bayar laa katakan.
4.   Harga barang-barang naik mencanak-canak...berikutan UMNO BN naikkan harga minyak.....Tapi rakyat tak kisah pun...naik la macam mana pun....makan tetap makan...soru jangan miss.   Umno tetap undi.....Bagus rakyatku.
5.   Government Service Tax....(GST) dah mula diperkenalkan secara perlahan-lahan oleh syarikat2 perniagaan, supaya rakyat tak terkejut bila dilaksanakan nanti..  Takkan korang tak perasaan... 6% tuuu........murahnya...hehehehehe
6.   Kenaikan Tarif Elektrik......apa nak heran......bagilah peluang TNB kaya......dah lama dah harga unit tuu sebanyak tuu....kesian kat pengarah2 mereka, tanpa kenaikkan harga elektrik...gaji mereka tak naik pun...berilah peluang depa beli Estima atau Alphard.   kahkahkah!!
7.   Air....ermmm...lagi tak heran,  Kerajaan PR Selangor dah bagi free...20m padu air.
8.   Interest Kad Kredit.....murah ajer....18% sebulan....baru 2 bulan tak bayar.....nanti bayarlah sekaligus.

Panglima7
Beli Kereta - Kereta proton luar negara dijual dengan harga yang cukup-cukup rendah berbanding di negara sendiri.  Seolah-olah Kerajaan UMNO sedang melelong kereta Proton di luar negara untuk rakyat asing.  Walaupun kereta buatan sendiri lebih mahal di negara sendiri...rakyat sanggup beli.  Hidup UMNO BN.

3 comments:

Amy Syaquena said...

minyak naik , barang naik semua nak naik..turun ya tak mandang...macam ni ke nak bantu rakyat...sembang je pang pung pang

Anonymous said...

yang sembang pong pang tu pr, bn tak pernah sembang macam tu bn terus lakukan apa yang difikirkan perlu seperti kenaikan minyak dan barangan bn tak sembang terus saja perkara itu dilakukan.

Anonymous said...

yang sembang pong pang tu pr, bn tak pernah sembang macam tu bn terus lakukan apa yang difikirkan perlu seperti kenaikan minyak dan barangan bn tak sembang terus saja perkara itu dilakukan.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara