Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Apr 11, 2011

Mencari Dosa Yang Lalu

Ya Allah...Moga Aku Kembali Padamu..Sesuci Bayi Yang Baru Dilahirkan.

Ya Allah…..sudah masuk tahun ke 4 aku menempuh ujianmu…..
terasa begitu getir hati dan perasaan ini…..
namun ku gagahkan jua Ya Allah....
kerana ku tahu...tidak ENGKAU timpakan ujian
melainkan menurut kemampuan hambamu ini....
tapi aku seakan tidak lagi mampu menghadapinya.



Hari demi hari ku panjatkan doa padamu Ya Allah.....
memohon belas kasihmu…belas ihsanmu
bergenang kelopak mata ini....
namun...... segala apa yang ku usahakan..
pasti terhalang....
kadang…tidak masuk dek akal ini Ya Allah....

di kala ku lihat sinar cahaya jauh di ufuk sana
berdetik kegembiraan di sanubari.....
tapi bilaku hampiri
ianya padam sebelum sampai padaku Ya Allah.....

Apakah maksudmu ini.......
adakah ini suatu siksaan dan cubaan bagiku Ya Allah....
akhir-akhir ini ku kerap bermimpi akan kematian…..
aku asyik teringat dan terkenang akan kematianku….
Hari aku dimatikan…..hari aku dikafankan….tanah kuburku…
Aku mati ya Allah….adakah ini tanda hampirnya kematianku….

ku cuba menghitung diri.....
apakah kerna dosa-dosaku yang lalu maka ku ditimpakan ujian sebegini?....
ku gali dan gali semula dosa-dosa aku yang lalu...Ya Allah,
ku susuri kembali zaman keremajaanku hingga kini..
jika dikumpul….bergunung dosa-dosa ku .......mohon diampunkan Ya Allah.
dosa-dosa besar....ku mohon dijauhkan Ya Allah.....

Aku mencari dosa-dosaku dengan arwah kedua orang tua ku....
Tidak mungkin.......
Dosa apakah yang aku lakukan hingga ujianmu sedemikian Ya Allah....

Ku mencari jika ada pada Rusuk Kiriku........
MasyaAllah....ku temuinya......
Adakah engkau penambah ujian Allah ini...padaku
Ya Allah besarnya ujianmu ini.....
Aku terdengar .......sesungguhnya mereka itu suatu ujian buatmu...
Berilah aku kekuatan ya Allah....
Ya Allah lepaskan aku dari dosa yang mereka lakukan tanpa pengetahuanku..

Ya Allah....
Ampunilah dosaku ini.......
Dan dosa kedua ibu bapaku Ya Allah,
Dosa yang kecil....dan dosa yang besar,
Dosa yang awal dan juga dosa yang akhir,
Dosa yang terang dan juga dosa yang tersembunyi,
Dosa yang sengaja dan juga dosa yang tidak sengaja.
Sesungguhnya...tiada yang dapat mengampuni dosa
Melainkan ENGKAU Ya Allah.
Tuhan Seru Sekelian Alam.

Nukilan Panglima7

6 comments:

mamaDiana said...

setiap ujian yg diberi menhapuskn setiap dosa2 kita...itu tandanya allah masih sayangkn kita...

Kak Amy said...

Setuju dengan mama diana , setiap ujian daripadaNya itu tanda allah amsih sayangkan kita...

pokku(putrajaya) said...

Menusuk kalbu Tuan,

Minta izin utk copy bagi membersih jiwa yg sentiasa lara ini....semoga apa yg berlaku ada hikmah disebaliknya dan hanya DIAlah Yang Maha Mengetahui Lagi Menyayangi UmatNya....

Jazakallah...

Panglima7 said...

Pokku......dipersilakan copy tuan. Semoga bermanfaat. Hamba nukilkan tadi dalam genangan.

mommylavender said...

cantik permainan bahasa panglima...syahdu dan menginsafkan

Kak Amy said...

salam panglima ,

Amy singgah sini walaupun agak busy sehari dua ini..

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara