Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Jul 13, 2010

UMNO Ni Pantang Dapat Duit.!!!

Salam,
RM40 juta telah disalurkan kepada Kerajaan Sarawak bagi membantu mereka yang miskin di Sarawak yang berpendapatan bulanan sebanyak RM850 ke atas.  (Benda ni takde dalam belanjawan pun kalau tak silap)

Cek sebanyak itu diberikan oleh Menteri di Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat   iaitu Datuk Siti Sarizat Jalil kepada Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud.  Sila Klik Di sini

Mengikut sumber berita.......23,000 ++ orang akan dibantu bagi meringankan beban mereka yang miskin yang tinggal jauh di pedalaman.

Senyum sokmo Tan Sri Abdul Taib Mahmud sampai ke telinga bila menerima wang sebanyak RM40 juta ......tu. Mana taknya......40 juta Ringgit bukannya 40 Ringgit.  Jangan buat duit sendiri udah laa....

Tan Sri Abdul Taib Mahmud akan mengerahkan semua ADUN-ADUNnya di Sarawak turun dan mengenalpasti mereka yang tergolong dalam kumpulan miskin ini.

Panglima7

Jangan turun kerana nak kenduri wang Rakyat sebanyak RM40 juta itu urdah laa... Kerana UMNO ni bukan parti yang boleh dipercayai....pantang dapat duit........duit peugas-petugas yang tampal poster calon BN sewaktu pilihanraya di Hulu Selangor pun dikebasnya...inikan pula duit sebanyak RM40 Juta.  Kalau tak takkan adun-adun UMNOBN kaya raya selang beberapa tahun jadi ADUN.

Silap-silap... Tan Sri Abdul Taib Mahmud pun boleh terliur dengan duit sebanyak itu.


Justeru itu.......Pakatan Rakyat perlu memantau dan mendesak UMNO dan BN mengisytiharkan duit keluar yang diberikan kepada Rakyat miskin di Negeri Sarawak agar tidak berlaku ketirisan dan penyelewengan yang maha hebat ini.  Jangan jadikan mereka kaya dengan cara yang sangat tidak terhormat ini.  Duit rakyat adalah untuk rakyat ...berikan hak mereka dengan amanah.

2 comments:

Isa said...

Salam sahabat,

Itu sudah pasti bro... 40juta akan tinggal 30juta jer... untuk rakyat. Itu kalau bernasib baik.

Malaun2 tu semua semuanya hantu raya... dulu, kini dan selamanya... ha..ha..ha...

Panglima7 said...

Salam Sahabatku Isa,

Kalau 1/4 dikebas oleh orang UMNO & BN....iaitu 10 juta....kira mereka masih ingat lagi pada rakyat. Masih ingat nak tinggalkan 30 juta untuk Rakyat. tapi biasanya UMNO & BN akan kebas..sampai separuh......atau lebih dari itu.

Bila duit dah dikebas dan dah tak cukup....dia naikkan cukai dan Tol suruh rakyat bayar supaya dapat cover semula duit yang mereka kebas tadi.

Punya celaka umno & bn NI.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara