Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Dec 23, 2010

Iklan 1 Malaysia Memang Wajar Diharamkan Di Selangor

Assalamualaikum wbr.



Isu satu Malaysia yang diharamkan iklannya di Negeri Selangor adalah suatu tindakan yang wajar.  Kenapa dan apa salahnya 1 Malaysia.?

Begini......1 Malaysia tak salah pun.  Yang salahnya UMNO dan BN.  Mereka mempolitikkan 1 Malaysia ini demi kepentingan politik mereka.  Sedangkan slogan 1 Malaysia ini seperti cakap tak serupa bikin.  Cakap 1 Malaysia...tapi UMNO sibuk dengan semangat Rasisnya....Perkauman....Sibuk duk citer Ketuanan Melayu. Dan dalam masa yang sama kondem bangsa lain. Dan ini sangattttt bertentangan dengan konsep satu Malaysia yang dilaung-laungkan.  Sila rujuk balik entry hamba yang lepas-lepas pasal ketuanan Melayu.

Adakah sejak wujudnya satu malaysia ini.....rakyat yang berbilang bangsa di sini bertambah akrab.???  makin huru hara jadinya.  Tak perlulah laungkan Satu Malaysia semata-mata demi keuntungan pilihanraya umum yang akan datang.  Samalah macam konsep Islam hadhari dulu.

Panglima7

2 comments:

Unknown said...

Salam panglima,
saya setuju.Slogan One malaysia sengaja dipolitikkan oleh najib.Mereka hanya menjadikan slogan One malaysia untuk kepentingan politik BN.Satu lagi jika One Malaysia bermakna bertukar-tukar budaya ,org melayu amal budaya india orgg india amal budaya cina,hingga akhirnya hilang jati diri masing2.Itu namanya nak menghapuskan budaya.

yang saya nampak budaya melayu yang makin hilang,bangsa lain x terjejas pun.Perlu di bezakan antara budaya dan agama,jgn hanya terlalu nak bertoleransi sehinggakan kita terkeliru mana satu budaya manasatu agama.Ni puak-puak Umno sampai sambut Krismas sama apa hal??

Panglima7 said...

Waalaikumsalam Wbr....Tuan Ijoks.

Hamba bersetuju benar dengan pendapat tuan. Budaya melayu makin hilang....disebabkan one malaysia ini...yang dilancarkan oleh UMNO & BN. Bukan sahaja buday Melayu kian hilang...malah agama islam juga terseret sama....bilamana mereka menyambut Krismas bersama-sama dengan penganut Kristian. Islam sebuah agama yang bertoleransi...tetapi apabila menyentuh bab aqidah...Keredhaan Allah melebihi dari keredhaan manusia. kerana inginkan redha manusia ...UMNO sanggup menyambut Hari Krismas....(Perayaan Agama Kristian) seolah-olah agama engkau adalah agama aku. Sedangkan dalam Al-Quran Surah Al-Kafirun...Jelas dan terang....ada disebutkan "Untuk Engkau Agama Engkau dan Untuk Aku agama Aku."

Mohon orang Melayu yang UMNO ini kembali ke jalan yang diredhai Allah hendaknya.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara