Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Dec 17, 2010

Kerajaan UMNO BN Tak Hargai Nyawa Tentera & Polis.

Assalamualaikum Wbr.

Helikopter Robinson 44 (R44) Sebelum Terhempas telah mengalami kerosakan sebelum ini


Terhempas Jua Akhirnya.....Sia-sia lah tubuhkan "NIOSH"  

Walaupun berkali-kali dimaklumkan oleh Pegawai Polis berpangkat Inspektor, Mohd Shukri Othman (Al-Fatihah) akan kerosakan Helikopter Robinson 44 (R44), tetapi tiada tindakan susulan dari pihak atasan untuk memperbaiki atau memeriksa helipkopter tersebut sehinggalah nyawa beliau menjadi galang gantinya apabila helikopter itu terhempas di Malim Nawar semalam.

Sakit hati..... bila aku baca berita dari suratkhabar yang melaporkan kejadian tersebut.  Walaupun aku orang luar yang tiada hubungan kekeluargaan dengan si mati tetapi sikap "buat tidak tahu dan tak apa" tentang masalah kerosakkan teknikal helikopter yang diambil mudah dan sambil lewa oleh pihak berwajib sangat sangat dikesali.

Cuba anak dia yang mati terhempass helikopter...apa yang korang rasa pihak kerajaan atau atasan akan buat pada waktu itu juga ??? Saman kerajaan !!!  saman ATM...Saman Polis ???

Sungguh memalukan bila cerita helikopter terhempas...kapal terbang terhempas, MIG 29 terhempas, F15 terhempas, Hornett terhempas, Nuri terhempas.....berpuluh kali dan beratus-ratus kali terhempas tetapi kerajaan UMNO & BN boleh tak buat apa-apa.  Kerajaan Apa ini.  Apa guna jadi Menteri Pertahanan..kalau asyik menghabiskan boras ajer.    Ilmu dan kepakaran yang ada pada Tentera dan Polis yang mati.....nak cari dimana !!!  Heii...kita kehilangan "Talent" dari mereka-mereka yang pakar ini laaa.....

Dah terhempas baru laa nak kelam kabut nak check sana dan check sini.  Pergi jalan laaa !!!  Berlakon ajer lebih....dari dulu sampai sekarang asyik sandiwara ajer..

Kalau akulah. Pemimpin tertinggi...walaupun ini sudah suratan dan ajal...dah lama aku pecat mereka- mereka ini yang tidak mahu mendengar rintihan dan suara hati anggota tentera dan polis yang banyak jasanya kepada negara.  

Panglima7
Yang UMNO & BN pandang dan mahu hanyalah UNDI POS Tentera dan Polis sahaja.  tetapi kebajikan mereka dan keselamatan mereka langsung tidak terjaga.


Untuk berita selanjutnya Sila Klik SINI

3 comments:

Anonymous said...

Jelas dan terang kerajaan UMNO/BN tak ambil berat tentang nyawa dan keselamatan anggota polis dan tentra,khususnya TUDM.Seolah-olah nyawa mereka tak ada harga.Dalam pada itu,pihak-pihak ni terus jadi kuda tunggangan UMNO/BN.Taat setia? Ada otak letak kad lutut.

Alias Mohd Yusof said...

salam ziarah.

Anonymous said...

dulu kini dan selamanya mcm nilah..

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara