Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Dec 4, 2010

Rakyat Di Dahulukan Untuk Bayar Harga Barang Yg UMNO Naikkan

Assalamualaikum wbr...

Perangi Kenaikan Harga Barang Dengan Menolak UMNO &  BN Dalam Pilihanraya Umum Nanti

Minyak Petrol Ron 95 naik 5 sen.....berapa juta rakyat yang guna petrol setiap hari dan setiap 24jam....kaya petronas dan UMNO.
Gas pun naik juga termasuk NGV.....
Minyak Petrol Ron 97 naik 15 sen....3 hari lepas
Gula naik 20sen...dan semua kedai-kedai makan dan gerai-gerai jual kuih...semuanya akan naikkan harga....walaupun kerajaan UMNO duk sibuk kata "Peniaga jangan naikkan harga barang...kerajaan akan pantau"....boleh pantau ker..!!

Gaji rakyat ajer yang tak naik-naik.....mana laa jenayah tak berleluasa terutamanya jenayah ragut dan rompak

Semua kenaikkan ini adalah untuk UMNO & BN membiayai kos Pilihanraya Umum ke 13 nanti.....siapa yang membayarnya...Korang laaa....hahahaha

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dok nak turunkan harga termasuklah harga air untuk rakyat marhaennya...sampai nak diseret ke mahkamah....kerajaan UMNO & BN pula sibuk nak naikkan harga.....

Rakyat didahulukan membayar kenaikan harga barang...
Pemimpin UMNO dikecualikan dari pembayaran....apa taknya semuanya mereka dapat FREE..
Melancong Free....Rumah free.....Elaun Free....Tol Free.....Minyak petrol Free....Rasmi sana sini...dapat makan Free.....hadiah Free....gaji tak sentuh langsung....kena pulak songlap projek sana sini......tu yang kaya tahap gaban.
Rakyat juga yang dok hari-hari fikir....Mana nak cari DUIT...Mana nak Cari DUIT.....dah dapat duit masuk ke poket Kerajaan UMNO...hahaha
Asyik baca ayat seribu dinar setiap hari....... oh rakyatku !!!

Panglima7
Jika UMNO & BN memang Pilihanraya Umum ke 13 nanti.....PERCAYALAH....GST akan dinaikkan.  Apa itu GST.  GST ialah Government Service Tax.  Contoh....beli KFC ....kena cukai.  Bukan KFC yang bayar cukai pada kerajaan...tetapi kita yang membeli terpaksa membayarnya.  GST untuk peniaga tetapi yang membayarnya adalah Rakyat.   Bayangkan..jika semua barang dari sekecil-kecil hingga sebesar besar barang Kerajaan UMNO dan BN kenakan cukai ke atas rakyatnya nanti.

GST sedang standby......Semua Syarikat - syarikat di Malaysia semuanya sedang standby dan menunggu nunggu termasuklah syarikat aku......awal tahun ini baru hantar mereka pergi dengar seminar tentang GST yang bakal dilancarkan oleh Kerajaan UMNO dan BN bila menang pilihanrya umum ke 13 nanti.

1 comment:

Kak Amy said...

As'salam..

lepas nie x yah naik kete la hu3..minyak asyik naik je..keje spent duit untuk bayar duit minyak je la..

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara