Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

May 26, 2011

Tetamu Tidak Diundang Berkunjung Di Rumah Panglima7

Assalamualaikum Wbr....


Semalam...Tanggal 25hb Mei 2011, lebih kurang pukul 4:00 petang, rumah Panglima di kunjungi tetamu.  tetamu yang tidak diundang ini...menakutkan seluruh isi rumah. Aksinya bermula dengan bermain-main di langsir hadapan sliding door. Kemudian terjatuh di ruang tamu.....Dia terkejut....semua yang ada dalam rumah pun terkejut.  Panglima tiada di rumah....Panglima sedang bekerja.  Akhirnya Jabatan Pertahanan Awam dipanggil untuk membawanya pulang.
Ini dia....tetamu itu.

Ular Senduk....."King Cobra" yang sederhana besarnya.  Sekali patukan membawa maut.  Mujur kehadiranmu disedari.  Dan mujur kau datang di siang hari.

Di laman hadapan rumah Panglima. Walaupun melawan...JPA berjaya memberkasnya.

Selepas dari itu...Panglima termenung sejenak......tentu ada yang tersilap di sini.......  oh...!!! dalam membaca doa-doa.....Panglima telah meninggalkan doa ini.....Ini suatu peringatan.

Diriwayatkan dari Thalaq bin Habib, bahwa seseorang pernah menemui dan memberitahu Abu Ad-Darda' dengan berkata, "Wahai Abu Ad-Darda', rumahmu terbakar." Mendengar pemberitahuan ini, dengan penuh keyakinan Abu Darda' menjawab, "Rumahku tidak terbakar, Allah tidak akan melakukan itu. Karena kudengar dari Rasulullah SAW, barang siapa yang membaca kalimat (doa) di pagi hari, maka ia tidak akan ditimpa musibah hingga sore. Dan barangsiapa membacanya di sore hari, maka ia tidak akan tertimpa musibah hingga pagi". Dan setelah didatangi bersama, ternyata di kawasan tersebut memang terjadi kebakaran, namun rumah Abu Darda' selamat. Doa itu adalah :

Allaahumma anta rabbii, laa ilaaha illaa anta 'alaika tawakkaltu wa anta robbul 'arsyil 'adhiim. Maa syaa allaahu kaana wamaa lam yasya' lam yakun walaa haula walaa quwwata illaa billaahil 'aliyyil 'adhiim. A'lamu annallaaha 'alaa kulli syain qadiir, wa annallaaha qad ahaatha bikulli syain 'ilmaa. Allaahumma innii a'uudzu bika min syarri nafsii wa min syarri kulli daabbatin anta aakhidzun binaashiyatihaa inna robbii 'alaa shiroothin mustaqiim.

Artinya: "Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tiada Tuhan kecuali Engkau. Kepada-Mu aku berserah diri, dan Engkaulah Tuhan (pemilik) arsy yang besar. Apa yang dikehendaki Allah pasti akan terjadi, dan apa yang tidak dikehendaki-Nya tidak akan terjadi, tiada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Agung. Saya mengetahui (mengimani dan meyakini), bahwa Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu, dan ilmu Allah meliputi segala sesuatu. Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan diriku dan dari kejahatan makhluk melata yang ubun-ubunya (nasibnya) ada di genggaman-Mu, sesungguhnya Tuhanku di atas jalan yang lurus". (H. R. Ibnu Sunni)

Panglima7

4 comments:

Amy Syaquena said...

uish bahaya sungguh tetamu tue , rumah amy pun pernah di masuki tetamu mcm tue ..sampai demam seminggu di buatnya..

p/s: malu amy kena puji anyway terima kasih panglime..

normuhammed said...

alhamdulillah selamat bos..
hang sedang online ke?

Panglima7 said...

Assalam Amy....
Oh rupa amy pun dimasuki juga...memang dangerous. Alhamdulillah tetamu itu telah pun dibawa pergi.

Pujian yang benar...apa salahnya kan !! :)

Panglima7 said...

Alhamdulillah Normuhammed. Syukur pada Allah. Panglima tidak on-line. Sekadar menjenah di waktu terluang.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara