Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Feb 8, 2009

Akibat Ketidakarifan Sultan K'jaan BN Perak Jadi Haram

Assalamualaikum Wbr.

Kerajaan Perak yang dibentuk BN adalah tidak sah kerana ditubuhkan tanpa Mendapat Mandat Rakyat Perak walaupun campurtangan Sultan.

Mengikut keputusan dicapai dalam Pilihanraya Umum ke 12 Mac tahun lalu, Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di negeri itu mendapat 54% undi popular berbanding BN yang hanya 46%.Di manakah demokrasi yang dilaungkan oleh BN. Ini bukan demokrasi sebenar. Ini demokrasi ala Pengkhianat Melayu UMNO & BN apabila kumpulan minoriti menguasai kumpulan majoriti.

" UMNO & BN secara terang-terangan merampas kuasa dari Rakyat Perak tanpa merujuk kepada Dewan Negeri. Mereka (UMNO & BN) menafikan suara majoriti di Perak.

31 kerusi yang dimiliki pR Perak dalam kerajaan terdahulu adalah lebih stabil berbanding kedudukan sekarang apabila PR dan BN masing-masing memiliki 28 kerusi serta 3 kerusi calon bebas.

Panglima mencabar UMNO & BN agar menyerahkan kuasa kepada rakyat untuk membuat pilihan dengan mengadakan pilihanraya bagi mendapatkan mandat baru.Ramai ahli UMNO termasuk Mantan PM. Tun Dr Mahathir dan Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah tidak bersetuju dengan tindakan BN yang dilakukan di Perak.

Cara apa ini???? Ini cara yang sangat- sangat, sangat-sangat tidak bermoral dan mengikut etika. Bagaimana sebuah kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Kerajan BN boleh melakukan tindakan diluar etika dan kanun perlembagaan Tubuh Kerajaan Negeri dan memperalatkan Sultan dalam merampas kuasa di Perak. Tiada Undi tidak percaya pun dilakukan di Dewan Negeri bagi membolehkan mereka mendapatkan kuasa pemerintahan yang sah di Perak. Manakala 3 ADUN yang dikatakan keluar dari Parti PR dan menjadi calon bebas terus menghilangkan diri dan bersembunyi hingga ke hari ini dan tidak berani berhadapan dengan Rakyat dalam mengisytiharkan secara terang-terangan bahawa mereka meyokong kerajaan UMNO & BN. Ini menjadi satu persoalan dan sangat perlu dipertikaikan dimahkamah. Kerana tidak mengikut peraturan. Tidak seperti ADUN Bota yang terus terang mengisytiharkan keluar dari UMNO.

Bukankah cara ini adalah cara yang HARAM.!!!!!!!! Bila caranya HARAM maka Maka KErajaan yang ditubuhkan juga adalah HARAM. Sedangkan kita mempunyai Kanun atau akta yang perlu diikuti.

Tetapi kenapa dibelakangkan dan memperalatkan Sultan bagi mencapai matlamat tersebut. Bagaimana Sultan yang kononnya sangat educated dan dikatakan sangat -sangat arif dari segi perundangan dan pernah menjadi Ketua Hakim Negara boleh mengikut nafsu sendiri dan tidak terdorong untuk menerima dan mendengsr nssihat dari Menteri Besar - (Memanda Menteri) akan Kanun Tubuh kerajaan negeri di Perak hinggakan menimbulkan kemarahan dan demonstrasi jalanan rakyat Perak.
Sultan Membelakangkan Undang-undang. Kecerdikan Sultan dipersoalkan Rakyat Sekarang.

Kita Sekarang Bukan di Zaman Kesultana Melaka.
Tak Gitu ???
Panglima 7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara