Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Feb 9, 2009

Tindakan Tidak Berakhlak Mempercepatkan MAUT Kepada UMNO & BN.

Assalamualaikum Wbr.

Mengikut analisis politik lompatan 3 bekas ADUN PR adalah penipuan kerana mereka (3 adun, UMNO & BN) memikirkan rakyat adalah bodoh.

Panglima ingin bertanya, bagaimana seorang wakil rakyat begitu mudah melompat parti.?? Perbuatan itu jelas melanggar proses demokrasi. Hampir semua rakyat tidak menyokong tindakan UMNO & BN ini dalam mengambil alih kerajaan melalui cara yang salah.
Pendapat Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh haruslah diambil kira oleh pemimpin UMNO yang berkali-kali menyuarakan Pandangan bahawa nereka serius dalam membuat reformasi sebagai jawapan kepada suara rakyat melalui Pilihanraya Umum Mac lalu dan juga PRK di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

UMNO juga menghalalkan tindakannya dengan berkata apa yang mereka lakukan adalah jawapan kepada apa yang DS Anwar lakukan.

Ertinya, kalau perbuatan Anwar itu tidak bermoral, UMNO juga akan melakukan perbuatan itu. Sungguhpun lompatan oleh ADUN Bota ke PKR itu dilihat sebagai sesuatu yang buruk dimulakan DS Anwar, ia masih tidak sama pada persepsi rakyat dengan apa yang dilakukan UMNO.

ADUN Bota melakukan loncatan secara terbuka dan bebas bergerak selepas itu. Lompatannya tidak dibaca sebagai sesuatu untuk mengejar faedah kerana DS Anwar tidak mempunyai banyak umpan. Tetapi, lompatan 2 ADUN PKR itu berlaku dengan penuh misteri. Mereka hilang dan bersembunyi hingga ke hari ini. Apa yang mendorong mereka melompat ??? Kerana Jawatan ?? Bukan. Kerana mereka berdua telah pun memiliki jawatan EXCO dan itu pun jawatan yang paling tinggi boleh diberikan kepada mereka. Menjadi MB adalah tidak mungkin kerana salah seorang daripada mereka hanyalah mantan seorang posmen.

Duit..? juga tidak mungkin kerana sudah lama mereka diasak dengan habuan tersebut. tetapi mereka menolaknya. Persepsi orang ramai adalah tuduhan RASUAH SEKS yang dikenakan ke atas mereka. Itu dia jawapannya.

Kalau itulah, maka yang akan terjejas nanti bukan sahaja UMNO sepertimana kata Tengku Razaleigh dan TUN Mahathir; yang akan menerima padah, tetapi keseluruhan parti dan agensi kerajaan. Jika ini benar, BN akan menerima kesan paling buruk dalam sejarah politiknya yang memungkinkan ia menerima ajal.

BN dalam dilema, Kalau tuduhan ke atas dua orang YB ini ditarikbalik atas apa alasan sekalipun, andaian orang ramai itu adalah camputangan UMNO dan BN. Kehakiman akan dipandang serong.

Tetapi kalau 2 orang ini didapati bersalah dan didenda melebihi RM2000 atau 2 tahun penjara, Kerajaan UMNO & BN Perak akan TUMBANG kerana keahlian mereka sebagai YB akan terlucut.

Maka UMNO & BN akan menerima pukulan Maut kerana perbuatan mereka sendiri.Kita Tunggu dan Lihat Nanti.
Panglima 7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara