Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Feb 16, 2009

Sandiwara UMNO. Hampir Setiap Hari Nak Bodek Sultan.

Assalamualaikum Wbr.

Agak keji dan jelek apabila melihat UMNO dan penyokong-penyokongnya hampir diseluruh Negara berdemonstrasi serta berpakaian bagai pahlawan Melayu bagi menunjukkan Kesetiaan dan sokongan mereka kepada Sultan. Kesetiaan pada Raja dan Sultan bukannya murah dan boleh didapati di tepi-tepi jalan raya. Itu bukan kesetiaan itu nak membodek. Kesetiaan hendaklah sesuatu yang dilafazkan oleh lidah, dan dibenarkan dalam hati dan dilakukan dengan perbuatan.

Apakah ini semuanya sandiwara UMNo yang memang terkenal dalam apa jua sandiwara sebelumnya. Umum mungkin tak akan lupa dan memang sampai mati pun tak akan lupa apabila UMNO Terengganu pernah berdemonstrasi dan memasang banner yang demikian bunyi kepada Sultan Terengganu . “ Aku mahu Idris Jusoh NATANG ”. Natang dalam loghat Terengganu yang membawa maksud binatang.

Inilah bahasa yang paling kurang ajar dan keterlaluan melampau atau PENDERHAKAAN yang Terang-terangan dilakukan oleh UMNO terhadap Sultan Terengganu yang sekarang ini adalah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung ketika menghadapi krisis dalam pemilihan Menteri Besar Trengganu awal tahun lalu.

Kenapa Media sorokkan isu Penderhakaan UMNO ini..????? Kenapa bias...!!! Kenapa Sultan-Sultan lain tidak murka atau melenting ???
Sultan perlulah adil, berpihak kepada rakyat dan bukannya memihak kepada parti.

Apabila berlaku kejadian di Perak....Siapakah yang harus dipersalahkan ??
Apabila UMNO menunjukkan kesetiaannya kepada Sultan dan Raja di jalan-jalan raya sejak minggu lalu hingga ke hari ini….maka kesetiaan itu menjadi tidak bermakna, HAMPAS melainkan SANDIWARA SEMASA bagi mendapatkan kuasa dengan berselindung dibelakang Sultan. Ini politik murahan.

Panglima 7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara