Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Feb 2, 2009

Mereka Merancang, Allah Juga Merancang:Kerajaan PR Di Perak Masih Utuh

Assalamualaikum Wbr.

Walau berbagai cara dilakukan oleh UMNO untuk mengulingkan Kerajaan Pakatan Rakyat yang diterajui oleh Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar dari PAS namun masih tidak berjaya dan berhasil.

Walaupun berjaya membawa kepada perletakkan jawatan 2 ADUN dari PKR yang tiba-tiba muncul namun kejayaan tersebut tidak bermakna kerana ADUN BOTA, Datuk Nasaruddin terlebih dahulu menyertai Pakatan Rakyat sekaligus memberikan Impak yang cukup besar kepada kestabilan Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak. Kemasukkan ADUN BOTA kedalam PKR menjadi igauan paling ngeri dalam sejarah UMNO di Perak dan sekaligus meranapkan impian UMNO untuk berkuasa semula. Segala perancangan UMNO lari satu minggu dari tarikh matlamat asal.

Kini PR mempunyai 30 ADUN termasuk ADUN BOTA Datuk Nasaruddin Hashim yang menyertai PKR minggu lalu manakala BN dianggotai 27 ADUN dan jika dua ADUN PKR berkenaan keluar atau masuk UMNO, kerajaan negeri masih mempunyai majoriti satu kerusi.

Kenyataan DS Abdullah semalam yang mengesahkan pelompatan 2 ADUN PKR ke dalam UMNO adalah satu pembohongan kepada semua rakyat apabila station TV3 Suku itu akhirnya memaklumkan bahawa 2 ADUN tersebut meletakkan jawatan sahaja.

Ini adalah ketentuan Tuhan. Allah yang tentukan dan memilih siapa yang berkuasa. Mereka merancang Allah juga merancang. Allahlah sebaik-baik pembalas tipudaya.

Panglima7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara