Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Feb 5, 2009

Oh..Anak Ikan.!! Kau Lebih Bernilai Dari Anak Manusia


Wanita Diperkosa oleh Tentera US.

Kanak-Kanak erempuan dibunuh.

Assalamualaikum wbr.

Rata-rata masyarakat barat mempraktikkan bahawa segala hasil tangkapan terhadap ikan-ikan yang kecil dari lingkungan spec yang dibenarkan akan dibebaskan semula ke dalam laut atau kolam agar ikan tersebut dapat membesar secukupnya.

Konsep sebegini sangatlah dipuji terhadap pemeliharaan dan pembiakan ikan tidak kira ianya ikan sungai atau pun ikan laut. Sesiapa yang melanggar peraturan ini akan dikenakan tindakan undang-undang oleh pihk berwajib.

Namun konsep ini terlalu asing di negara kita. Segala macam jenis pukat tidak kira pukat apa, masih digunakan dan jangankan ikan besar, ikan kecil pun takkan terlepas dari tangkapan.

Tiada undang-undang bagi mengawal tangkapan ke atas anak-anak ikan-ikan bersaiz kecil.

Apa yang ingin saya sentuh di sini adalah, alangkah elok sekiranya konsep seperti ini di “apply” oleh masyarakat barat terutamanya US dan juga Israel atau apa negara sekalipun ketika berlakunya peperangan di mana kanak-kanak kecil, baby dan juga wanita tidak dibunuh, dijadikan tawanan atau apa sahaja sewenang-wenangnya atau sesuka hati mereka.

Amat malang jika kemanusiaan itu hanya diletakkan ke atas seekor ikan kecil yang nilai nyawanya mungkin bagi negara barat dan Israel laknat lebih bernilai dari nyawa manusia terutamanya dalam pembunuhan dan penyembelihan ke atas anak-anak kecil dan wanita di Semenanjung Gaza.

Alangkah indahnya Islam yang melarang pembunuhan ke atas kanak-kanak, wanita dan juga orang-orang tua ketika berperang. Siapakah Pengganas dan kafir sebenarnya di sini.? Walau sebaik mana pun orang-orang bukan Islam tetapi apabila mereka berperang TIADA TERCATIT DALAM SEJARAH PUN yang mereka tidak membunuh kanak-kanak, membunuh dan merogol wanita dan orang-orang tua ketika berperang.

Hanya tentera-tentera Islam yang mengikut ajaran Nabi Muhammad SAW, tentera Khulafa Ar- Rasyiddin, Tentera Islam Muhammad Al-Fateh dan Mujahiddin Islam yang berpandukan Al-Quran dan Sunnah Rasul sahaja yang termaktub namanya dalam sejarah ini.
Maka peluklah Islam.

Buat Renungan Bersama
Panglima7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara