Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Feb 1, 2009

Misteri Kehilangnya 2 ADUN Keadilan Perak.



Assalamualaikum Wbr.

Kehilangan 2 ADUN Keadilan Perak masih menjadi misteri. Lebih-lebih lagi apabila ADUN Bota, YB Nasaruddin menyertai Parti Keadilan di yang juga Pakatan Rakyat di Perak.

Pada hemat Panglima, misteri kehilangan 2 ADUN Jamaluddin Md Radzi dan Osman Jalu 4 hari yang lepas ini ada berkaitan dengan usaha UMNO Negeri untuk reverse the momentum of jumping to opposition parties. UMNO cuba untuk membuat kejutan.

Ke mana menghilangnya 2 ADUN ini tiada seorang pun yang mengetahuinya.
Berbagai cara digunakan oleh Parti Pembangkang UMNO di Perak sehingga kini bagi menguasai semula Kerajaan Negeri yang telah tumbang dalam pilihanraya umum yang lepas.

Pelbagai cubaan dan taktik mengumpan, memujuk rayu dan menghadiahkan perempuan oleh pihak-pihak tertentu untuk melumpuhkan kerajaan negeri Perak dibawah pimpinan Datuk Seri Mohammad Nizar.

Apa pun, kerajaan Negeri Perak semakin utuh dan teguh dibawah pimpinan Menteri Besar ini yang dibawah Parti PAS. Pimpinan beliau akan menjadi senjata ampuh dalam menukar persepsi masyarakat Cina yang ramai di Negeri Perak ke atas Parti Pas berbanding Pas di Kelantan.

Beliau adalah perintis kepada perubahan pemikiran dan persepsi jumud masyarakat cina selama ini terhadap pimpinan Pas.

Setelah segala perancangan tidak menjadi bagi mengambil alih kerajaan Negeri Perak Pada 31hb Ogos 2008, akhirnya yang tumbang bukannya Datuk Seri Mohammad Nizar tetapi Tok Dalang : Dato Tajol Rosli yang melepaskan jawatannya sebagai Ketua Penerangan UMNO Negeri Perak.

Wassalam
Panglima7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara