Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Jul 7, 2010

Kenapa Perlu Takut Kalau Felda Tak Bangkrap.?

Salam....

UMNO Israel begitu marah apabila dikhabarkan Felda telah bangkrap hingga mengambil tindakan undang-undang ke atas Akhbar Suara Keadilan.

Bukan itu sahaja, Umno menaja Ngo-Ngo atas nama Felda ini bagi melakukan demonstrasi membantah   kenyataan dari akhbar tersebut.

Kalaulah benar, Felda tidak bangkrap.....kenapa UMNO Israel begitu takut...seolah-olah seperti perempuan terkena histeria..... lagaknya? Atau adakah kenyataan Akhbar Suara Keadilan itu sememangnya benar.... menyebabkan UMNO begitu takut menjawab soalan-soalan dari rakyat dan orang-orang Felda...tentang bagaimana Felda boleh jadi Bangkrap di bawah jagaan dan seliaan UMNO Israel ini.

Mungkin ada sebabnya mengapa UMNO Israel merasa begitu takut dengan dakwaan dari Akhbar Suara Keadilan... bahawa Felda sudah bangkrap, hingga mengambil tindakan drastik dengan menggunakan Kementerian Dalam Negeri dalam menghenti dan menamatkan penerbitan akhbar tersebut
Mengikut analisis, berikut adalah antara sebab UMNO merasa takut dan mengambil tindakan drastik terhadap akhbar Keadilan.

1.   Sekiranya Akhbar Suara Keadilan membongkar apa yang berlaku di bawah karpet Felda sehingga Felda menjadi bangkrap.....maka UMNO akan menanggung malu yang teramat sangat.

2.   Kredibiliti UMNO Israel dalam mentadbir urus badan Felda akan dipersoalkan bukan sahaja penduduk Felda tetapi Rakyat Jelata.....yang membongkar penyelewengan UMNO dalam memikul janji dan amanah rakyat.

3.  Penduduk-penduduk Felda akan mendapat segala informasi mengenai Felda hanya di dalam akhbar Keadilan yang memungkinkan penduduk Felda seluruh Malaysia akan marah dan mula berpaling tadah terhadap UMNO Israel & BN.

4.  Kemarahan rakyat Felda bakal diterjemahkan ke dalam peti-peti undi pada pilihanraya yang akan datang yang bakal menyebabkan hilangnya undi orang Melayu Terbanyak di abad ini.  Apabila ini berlaku maka sudah tentu UMNO Israel & BN akan tumbang pada pilihanraya umum yang akan datang.  Dahsyatkan !!!

Oleh itu bagi membendung rahsia bahawa Felda telah Bangkrap daripada dihebahkan oleh Akhbar Suara Keadilan kepada orang ramai dan rakyat jelata maka....Surat khabar tersebut perlu ditamatkan atau dihentikan penerbitannya dengan menggunakan Kuasa Kementerian Dalam Negeri.  Mudah bukan???
Kemudian menaja penduduk atau organisasi Felda bagi menganjurkan demonstrasi bantahan besar-besaran ke atas akhbar tersebut.  Di samping suratkhabar arus perdana milik UMNO Israel memainkan peranan dalam mengambarkan dakwaan akhbar itu hanya pembohongan besar dan fitnah semata-mata bagi memburukkan institusi kerajaan BN.  Kemudian kemukakan saman RM200,000,000 juta ke atas akhbar tersebut. Ha ha ha....!!!.....Beginilah permainan UMNO Israel.

Segala apa yang dilakukan UMNO Israel ke atas Akhbar suara Keadilan semuanya berunsurkan politik.   Tetapi hari ini Muhyiddin Yassin mendakwa.......tiada unsur politik ke atas Akhbar Suara Keadilan apabila ianya dihentikan penerbitannya oleh KDN, sebalik ianya dibuat atas dasar undang-undang.

Undang-undang apa ni...????   Apa kesalahan yang telah dilakukan oleh akhbar tersebut???  Seseorang itu tidak bersalah selagi tidak dibuktikan kesalahannya di Mahkamah.  Inilah slogan yang selalu bermain dimulut pemimpin-pemimpin UMNO.  Tetapi mengapa sekarang.......UMNO Israel menjatuhkan hukuman dahulu sebelum memdakwa di Mahkamah?????

Adakah UMNO Israel telah membuktikan kepada rakyat bahawa Felda tidak bangkrap???  Mengapa UMNO menjatuhkan Hukuman (menghentikan penerbitan akhbar tersebut) sedangkan akhbar tersebut belum lagi didakwa di Mahkamah???

Beginilah UMNO Israel meyalahgunakan kuasa dalam menutup kelemahan pentadbiran Felda dari diketahui oleh Rakyat.

Kepada pembaca sekalian......Fikir-fikirkanlah.

Written by Panglima 7

4 comments:

al-brangi Online said...

salam,

ana ditimpa sedikit musibah, handset ana hilang. yang parahnya semua nombor2 sahabat turut hilanglah.

ana mintak tolong anta sms kan nombor anta ke nombor lama ana (nombor tak berubah)

Panglima7 said...

Ok sahabat....jangan risau hamba akan smskan..

Apnglima7

dino.yp@gmail.com said...

betol jugak, tapi apsal hamPAS terkinja-kinja bila kena tuduh sesat ?

Panglima7 said...

Ako tak terkinja-kinja pun. Silap orang laa.

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara