Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Aug 19, 2010

Terkenang Semasa Dulu....Hatiku Merasa Rindu....Part 1

Salam,
Berehat sebentar dari dunia politik dan isu semasa....

Mari kita mengimbau kembali kenangan masa kita kecik-kecik dulu.......ermmmm !!! Pasti akan terkenang nostalgia ketika dizaman remaja dan kanak-kanak kan!!.

Zaman kanak-kanak time sekolah....





Wokeh.. dulu-dulu sapa pi sekolah aje mesti akan gunakan beg hijau nih kan... hehehehe.. penuh buku teks!








lagi.... kalau sapa-sapa demam ja.. mesti mak suruh ayahanda kita pi beli menatang nih... rasanya macam oren sikit.. tapi time tu la.. memang susah betoi nak makan ubat masa kecik-kecik...jenuh 'pelekoh'.... pengalaman aku dulu.. mak aku terpaksa hancurkan dulu.. then baru campoq ayaq suam kasi minum... hahahahahaha...




bagi mat-mat rock era 80'an.. kalau tadak kasut jenih nih memang tak rock la... brand apa tau... tu dia... ALIPH oiii... mahai tuuuu....


kalau dah ada kasut tu mesti layan lagu2 ni pulak....huhuhu..






hangpa mesti ingat iklan ni.....



dah empat hari aku x makan....jgn monyet...jgn monyet... hehehe

 


zaman la ni agak-agak ada tak lagi dapoq minyak gaih (minyak tanah) hehehe .. sumbu dia sempoi dok ada... hahahaha..






Senario awal pagi masa nak pergi sekolah dulu. Betapa byknya pengorbanan emak kita nak besarkan kita.



ada... aku takdak benda alah nih.. tapi kawan aku ada.. dia kasi pinjam .. tapi dah rosakkan la.. hampeh!





dulu2 takdak la LCD.....tgk TV mcmni jaaa...






bila time kenduri kawin..mlm2 layan video ni la....



dulu-dulu kalau pi library.. mesti cari buku penyiasatan.. kawan aku dalam biodata dia dulu siap nak jadi penyiasat persendirian... konon-konon terlalu obses cerita penyiasatan 5 sekawan nih... so buku dibawah menjadi pilihan utama bacaan hujung minggu...




dulu2 xdak paintball....just main menatang ni jaaaaa...sendiri bikin ooo





Jeng jeng jeng.....mandi sungai jadi crocodile hunter.   Yang best bila time terjun di Kali/ BAN ( tali air @ sungai)....




perasan tak dulu-dulu benda alah nih... kalau ada orang penerangan mai rumah saja.. mesti mak kita pi cari tunjuk kat pegawai tu... hehehe... nak guna TV pun ada lesen wooooooo... hahahaha.. sekali pikiaq lawak gak.. setahun $24.00 (RM 24) .. kebanyakan rumah pada masa tu siap frame lagi....



dulu 2 hnset xdak ..bkn mcm budak2 la ni...hnset 1org satu..tp kita men yg ni jer....



balik ja sekolah.. kompom singgah kedai.. hahaha.. TIKAM... oooo TIKAM... ada luck dapat seringgit... modai sekupang ja... selalunya tak penah kena pon...





sapa yang ada benda ni pd zaman tu mmg org berada laa..






subjek yang paling aku minat masa darjah 5 dulu ni..sebab tu aku tak hantar buku teks ni..sebab aku minat sangat..






Panglima 7,
hasil kiriman sahabat...diolah kembali.
Bersambung ke Part 2.

2 comments:

al-brangi Online said...

syabas pang5 7. harap bersambung kerana mengimbau kenangan silam

Anonymous said...

Assalam, saya ada juga video lama dalam bentuk VHS. Ingin tahu, tuan ada ke video Pi Mai Pi Mai Tang Tu? email saya starsky2212@yahoo.com

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara