Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Mar 26, 2010

Burukkan Anwar, MP MP UMNO Yang Mengelabah

Salam.

Kenyataan Zahrain di Parlimen baru-baru ini dalam misi memburuk-burukkan DS Anwar mengenai perancangan 16 Sept oleh Ahli Bebas ini menyebabkan MP-MP UMNO mengelabah.  hahaha...

Mana taknya.....8 MP yang disebut Zahrain kononnya bakal melompat Parti dalam usaha DS Anwar menjayakan Perancangan 16 Sept mula dipersoal oleh Ahli Tertinggi UMNO akan kesetiaan mereka kepada UMNO & BN.

Kenyataan Zahrain ini boleh menyebabkan UMNO & BN tidak mencalonkan mereka bertanding dalam pilihanraya yang akan datang.  Salah satu dari MP UMNO ini adalah Ahli Parlimen Kalabakan dari UMNO, Datuk Seri Abdul Ghapur Salleh yang menafikan sekeras-kerasnya dakwaan Zahrain yang mengatakan beliau adalah salah seorang yang akan melompat keluar dari BN pada peristiwa 16 September 2008 yang lalu.

DS Ghapur yang tidak berpuashati menuntut dan mencabar Zahrain memohon maaf dan mendedahkan semua 30 ahli parlimen dan bukannya setakat 8 nama yang didedahkan sebelum ini.  hahahahaha.......

Nampak seperti si Zahrain ni seperti seorang yang lurus bendul.  Semua apa yang diperkatakan Anwar dipercayai bulat-bulat.  Dalam politik....semua ini adalah merupakan strategi, propaganda dalam menjana kemenangan.  Kita tidak mengatakan ini suatu penipuan tetapi cukup dengan makna muslihat strategi yang mempunyai rempah ratusnya yang tersendiri.

segala apa yang dirancang oleh DS Anwar tentang persetujuan Agung dan lain-lain itu hanya MP-MP PR sahaja yang tahu.  Samada DS Anwar betul menggunakan nama Sultan atau Agung yang bersetuju melantik beliau menjadi PM atau sebaliknya hanya berlegar dikalangan Ahli Parlimen PR sahaja.  Ini bukan suatu kenyataan yang dibuat untuk pendengaran masyarakat umum yang boleh dikenakan tindakan undang-undang seperti mana yang didakwa oleh UMNO.   Tindakan UMNO ini seperti cuba menakut-nakutkan DS Anwar Ibrahim....Halooooooo......lu silap orang laa.

Akhirnya atas pendedahan oleh Zahrain ini menyebabkan Ahli Parlimen UMNO berada dalam kegemparan.  Tahu-tahu ajer nama mereka diumumkan diantara mereka-mereka yang melompat parti.  Akhirnya yang berpecah belah adalah MP-MP UMNO sendiri.

Nampaknya strategi serampang 2 mata oleh DS Anwar dilihat berjaya dalam memporak perandakan UMNO & BN.

Written by Panglima7

2 comments:

sasha2020 said...

kenapa nak takut pulak MP yg 22 orang lagi tu??

Biasalah, kalau orang nak ajak...tapi tak semestinya kita ikut...yg pasti mereka tak terpedaya dgn tipu muslihat si durjana Anwar tu...kira Oklah tu..

bagi aku tak ada masalah dan tak ada isu kat situ. Cuma , Anwar yg aku tengok yg dah tak sedap duduk. Nampaknya, dia mungkin tak lama lagi..tempat dia semua orang dah tahu...kat sg buluh..elok jugak dari hidup menghuru harakan negara aje...bodosss

Panglima7 said...

Kenapa marah sangat dengan Anwar. Nampaknya saudari dah terlebih makan propaganda UMNO nampaknya. hehehe
Mereka di luar dewan rakyat siap makan dan bergelak ketawa lagi.

Saudari di sini berang semacam. Professional lah...

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara