Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Mar 9, 2010

Zulkifli Kulim : Seketul Permata atau Seketul Najis?

Zulkifli Kulim : Seketul permata atau seketul najis?


Apakah mStar tersilap lapor? Bila ia menyatakan :

"Kalau beliau mengemukakan permohonan, pihak jawatankuasa parti akan mempertimbangkannya," katanya.

Kami harap penyertaan ke dalam PAS akan dapat membantu menguatkan lagi parti ini dan bukannya menjadi beban kepada parti," katanya.

Selain itu ‘beliau’ berkata, PAS menghargai kesetiaan yang ditunjukkan Zulkifli untuk bersama Pakatan Rakyat.

"Kami menghargaai kesetiaannya untuk terus berjuang bersama Pakatan Rakyat, walaupun dipecat daripada PKR beliau tetap mahu berjuang bersama kita... prinsip itu perlu dihargai," katanya disini

Kalau laporan itu benar, maka setinggi-tinggi gunung, tinggilah lagi harapan seorang Naib Presiden PAS itu.Demikianlah tinggi harapan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man keatas Zulkifli Nordin yang baru kelmarin disingkirkan dengan sebulat suara oleh Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR yang bermesyuarat selepas lembaga disiplin parti itu mengambil kira tindakan Zulkifli membuat laporan polis ke atas Khalid Samad berhubung cadangan ahli parlimen PAS itu untuk meminda enakmen agama Selangor yang didakwanya ketinggalan zaman.

Zulkifli Nordin yang pada asalnya seorang ahli PAS, tetapi beliau tidak diangkat menjadi calon PAS kerana ‘tidak dipercayai’ oleh kepimpinan PAS sejak dari awal-awal lagi.

Bagaimana pun, nasib beliau agak baik kerana atas permintaan Anwar Ibrahim, beliau telah dipanggil untuk bertanding di kerusi Kulim-Bandar Baru – atas nama PKR dan sejak episod tersebut, atas persetujuan bersama, dia pun diserap menjadi ahli PKR.

Begitulah penghormatan dan penghargaan PAS keatas parti kawannya PKR.Walaupun PAS mempunyai pandangan yang negatif terhadap Zulkifli ketika itu, namun PAS tidak membantah apabila PKR memilih dan mengangkatnya sebagai seorang calon dalam pilihanraya ke-12.

Tetapi kini, apabila pandangan negatif awal PAS itu telah terbukti jelas dan nyata , tidak semena-mena pula, PAS menaruh harapan yang tinggi memuncak terhadap perjuangan manusia yang bernama Zulkifli ini.

Kita berharap penghormatan dan penghargaan yang pernah PAS berikan kepada PKR akan dapat diteruskan dan berkekalan.

Kalau PKR sudah menganggapnya sebagai seketul najis dan perlu dicampak buang, kenapa kita menganggapnya sebagai seketul permata dan perlu kita mengutipnya?/ end

Catatan Oleh alhusseyn pada 8:45 AM
Isnin, Mac 08, 2010 11:15:00 AM

Panglima7 memetik dari Blog ALHUSSEYN


Itulah......Kalau nak perjuangkan Islam bukannya di dalam PKR.  Dah ada parti yang berjuang demi ISLAM yakni PAS mengapa perlu masuk PKR.  Akai letak mana.  Nak kata pendidikan rendah...tak jugak....level tak koman... loyar tu.

Jangan kerana dipanggil bertanding di Kulim oleh Anwar...hang lari masuk  PKR.  Dah hilang semuanya... baru nak cakap pasal ISLAM.
Maggie Dah Kembang..!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara