Pengikut-Pengikut Panglima7


Kalendar Islam

Mar 27, 2010

Kenyataan Yang Makan Tuan....Alahai..!!

Salam,

Kenyatan loyar Zulkifli Nordin akhirnya memakan diri.  Beliau akan disiasat Polis berikutan kenyataannya yang mendakwa ada pihak tertentu menawarkan beliau dengan ganjaran yang besar yang sukar ditolak yang menggugat keimanan beliau bagi menolaknya jika beliau mengaitkan DS Najib dan isteri Rosmah Mansor terlibat dengan kes pembunuhan Al-Tantuya.

Cakap malam pandang-pandang, cakap siang dengar-dengar, cakap dalam dewan Parlimen, perlu ada fakta kukuh kerana dinding di kiri kanan Dewan Rakyat mempunyai telinga dan perakam suara.  Apabila kenyataan ini keluar dari mulut beliau, ramai ahli parlimen mempersoalkan apa rasionalnya kenyataan yang beliau tuturkan itu. 

Karpal Singh turut mempersoalkankan keikhlasan Zulkifli mendedahkan perkara itu hanya selepas empat tahun perbicaraan kes pembunuhan itu berlangsung.  Mengapa baru sekarang isu ini keluar dan kenapa setelah dipecat dari parti baru nak didedahkan???  Jika beliau tahu itu salah.....dan sebagai pejuang islam konon-kononnya..mengapa bersekongkol dengan pihak ini.   Dan adakah beliau berani untuk buat laporan polis?
Walaupun semua perkara dibenarkan bercakap di dalam Parlimen tetapi undang-undang tetap undang-undang.  Dan undang-undang ini menunggu anda di pintu keluar Dewan Parlimen.

Janganlah main semberono ajer bila bercakap....jangan ikut sedap///atau sajer nak mengalih pandangan rakyat kepada beliau setelah ramai dah mula tidak menghiraukan beliau setelah dipecat dari parti.  Kerana jika dibuktikan laporan yang dibuat adalah palsu atau diada-adakan, maka ianya boleh didakwa di mahkamah bersabit memberi laporan palsu.

Kadang-kadang kita perlu tahu apa yang kawan kita sebut masa masih menjadi kawan dahulu.(sekarang lawan) adakah ianya sekadar mainan bagi mengusik anda untuk menjadi lawyer terbilang dalam kes pembunuhan ini.....atau anda jenis yang buta dalam membezakan percakapan yang benar atau sekadar percakapan bagi menyeronokkan hati anda.

Jikalau tidak benar kenyataan tersebut........apa bezanya cakap dan tutur anda dengan seorang ahli facebook yang mendakwa beliau telah membakar gereja dan akhirnya mengaku sengaja mengada-adakan cerita setelah ditahan polis bagi membantu siasatan.

Jika sekiranyanya beliau mengikut jejak langkah ahli facebook tersebut...maka kredibiliti beliau sebagai loyar akan jatuh merudum ke tahap yang rendah bangat.  Pandai dalam akedemik tidak semestinya pandai dalam politik dan perhitungan.

Wallahualam.
Written by Panglima7

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara