Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Mar 27, 2010

Mengapa UMNO Kalah Di Parlimen Hulu Selangor Tetapi Sapu Bersih di 3 DUN???


Salam kepada semua.....

Agak unik pola pengundian di Hulu Selangor. Dan masih ramai yang tertanya-tanya mengapa ini terjadi. Hanya penganalisis dan pemerhati politik yang mungkin dapat memberikan info yang tepat.

PR sebelum ini tidak pernah menang di sana pun. Ia merupakan kawasan selamat atau dengan lebih tepat Kubu Kuat UMNO. Tetapi pada pilihanraya umum yang lepas berlaku satu gelombang yang menyesakkan nafas-nafas UMNO di sana, ramai masyarakat UMNO di sana terduduk, duk menung ajer ditangga-tangga duk mikirkan .....mengapa UMNO & BN boleh kalah sedangkan UMNO & BN menyapu bersih ketiga-tiga DUN di dalam Parlimen Hulu Selangor.??? Macammana boleh jadi lagu nie..??

Dan di dalam Parlimen ini lah tinggalnya Pak dan Mak Mertuaku.

Satu persoalan yang mungkin telah dijawab sebelum ini tetapi tidak didedahkan kepada umum. Jika ada penganalisis politik atau sesiapa yang ingin berkongsi pengalaman dan pandangan di ruangan ini sangatlah Panglima7 alu-alukan.

Wassalam

Written by Panglima7



8 comments:

Anonymous said...

Ini kerna yg bertanding ialah calon MIC dan bukannya calon UMNO.

kakcik said...

saya rasakan bahawa di kawasan ini sekarang terdapat ramai pengundi muda yang lebih berfikiran terbuka dan telah ramai golongan tua yang merupakan penyokong kuat BN semakin kurang.Anak-anak dari generasi dan golongan mereka inilah yang telah memberikan kemenangan kepada PR....dan banyak isu di kawasan ini yang telah menyebabkan PR menang dalam PRU yg lepas.
ibu dan bapa mertua saya juga dari Hulu Selangor wahai Panglima7.........

Anonymous said...

Tuan Panglima..
PKR Parliman H.Selngor menang krn batang tubuh calonnya...pengundi mengundi Al Marhum Dato' Dr. Zainal krn budi,pekerti,kecemerlangan&sikap beliau sbl beliau menyertai PKR lagi. Peribadi Al Marhum semasa berada di dalam UmNO merupakan peribadi yg bersih&disanjung tinggi.faktor calon yg lawan beliau tu MIC merupakan faktor sampingan saja.

Panglima7 said...

Salam anonymous dan kakcik. Sungguh bernas pandangan kalian dan ada kebenarannya. Moga-moga mereka yakni UMNO dan BN akan kalah dalam praya yang akan datang .

MohdS said...

WARGA BRITAIN HINA NAJIB ?

بسم الله الرحمن الرحيم

TAK DISAMBUT DENGAN PERMAIDANI MERAH

Ramai memberikan perhatian ketibaan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak di Britain hari ini yang tidak disambut dengan hamparan permaidini merah seperti lazim diberikan kepada tetamu-tetamu istimewa negara tersebut.



Gambar-gambar yang disiarkan oleh Bernama hari ini lansung tidak menunjukkan keadaan tapak lapangan terbang, malah foto-foto itu diambil tanpa menunjukkan kaki-kaki Perdana Menteri dan lain-lain menjejaki tanah mungkin bagi mengelakkan ternampaknya ketiadaan permaidani merah berkenaan.




Menteri pengankutan britain yang bertie kuning ketika manyambut najib

DI SAMBUT DENGAN DEMO BERSIH

Dah la der karpet merah .. kena sambut pula dgn pendemo-pendemo BERSIH kat sana.. kah kah kah kah






Najib keluar dari kereta dan sisambut oleh pendemo BERSIH di Britain

PERDANA MENTERI BRITAIN BATALKAN JAMUAN MAKAN TENGAHARI

Perdana Menteri Britain, David Cameron dilaporkan telah membatalkan jamuan makan tengah hari sempena lawatan rasmi Perdana Menteri Najib Altantuya, lapor seorang wartawan dari Filipina di London!!

Adalah dipercayai Cameron sendiri yang membatalkan jamuan tersebut susulan daripada tindakan ganas polis yang menyuraikan perhimpunan Bersih di Kuala Lumpur Sabtu lalu.

Pejabat Perdana Menteri Britain di No 10 Downing Street akan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara tersebut.



DI SINDIR OLEH RATU ELIZABETH





Note: Ko memang layak menerima penghinaan macam ni najib...!!! kerana apa? kerana ko tu zalim!!! zalim dengan siapa..? Zalim dengan rakyat serta yang seagama dengan ko!!!

Note: Ko tengok video kat bawah ni najib.. anjing-anjing ko mengamuk.. ko dan anjing-anjing ko tak sedar ke yang segala keselesaan yang ko rasakan semuanya ko pungut dari meraka-mereka yang ko zalini ni.. ko dan anjing-anjing anak isteri serta keluarga ko makan dari hasil cukai titik peluh mereka-mereka yang ko kasari ni.. ko memang zalim najib!!!




Note: Woii najib.. ko ni lebih zalim dari israel...!!! Lebih jahat dari yahudi..!! Israel dan yahudi memerangi umat serta negara islam kerana mereka benci dengan islam.. tapi mereka tak pernah menzalimi rakyat serta orang yang seagama dengan mereka.. Tapi ko ni mengaku islam dalam masa yang sama ko arah anjing-anjing ko menzalimi rakyat dan mereka-mereka yang seagama dengan ko.. Apa punya manusia la ko ni najib!!!


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

MohdS said...

WARGA BRITAIN HINA NAJIB ?

بسم الله الرحمن الرحيم

TAK DISAMBUT DENGAN PERMAIDANI MERAH

Ramai memberikan perhatian ketibaan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak di Britain hari ini yang tidak disambut dengan hamparan permaidini merah seperti lazim diberikan kepada tetamu-tetamu istimewa negara tersebut.



Gambar-gambar yang disiarkan oleh Bernama hari ini lansung tidak menunjukkan keadaan tapak lapangan terbang, malah foto-foto itu diambil tanpa menunjukkan kaki-kaki Perdana Menteri dan lain-lain menjejaki tanah mungkin bagi mengelakkan ternampaknya ketiadaan permaidani merah berkenaan.




Menteri pengankutan britain yang bertie kuning ketika manyambut najib

DI SAMBUT DENGAN DEMO BERSIH

Dah la der karpet merah .. kena sambut pula dgn pendemo-pendemo BERSIH kat sana.. kah kah kah kah






Najib keluar dari kereta dan sisambut oleh pendemo BERSIH di Britain

PERDANA MENTERI BRITAIN BATALKAN JAMUAN MAKAN TENGAHARI

Perdana Menteri Britain, David Cameron dilaporkan telah membatalkan jamuan makan tengah hari sempena lawatan rasmi Perdana Menteri Najib Altantuya, lapor seorang wartawan dari Filipina di London!!

Adalah dipercayai Cameron sendiri yang membatalkan jamuan tersebut susulan daripada tindakan ganas polis yang menyuraikan perhimpunan Bersih di Kuala Lumpur Sabtu lalu.

Pejabat Perdana Menteri Britain di No 10 Downing Street akan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara tersebut.



DI SINDIR OLEH RATU ELIZABETH





Note: Ko memang layak menerima penghinaan macam ni najib...!!! kerana apa? kerana ko tu zalim!!! zalim dengan siapa..? Zalim dengan rakyat serta yang seagama dengan ko!!!

Note: Ko tengok video kat bawah ni najib.. anjing-anjing ko mengamuk.. ko dan anjing-anjing ko tak sedar ke yang segala keselesaan yang ko rasakan semuanya ko pungut dari meraka-mereka yang ko zalini ni.. ko dan anjing-anjing anak isteri serta keluarga ko makan dari hasil cukai titik peluh mereka-mereka yang ko kasari ni.. ko memang zalim najib!!!




Note: Woii najib.. ko ni lebih zalim dari israel...!!! Lebih jahat dari yahudi..!! Israel dan yahudi memerangi umat serta negara islam kerana mereka benci dengan islam.. tapi mereka tak pernah menzalimi rakyat serta orang yang seagama dengan mereka.. Tapi ko ni mengaku islam dalam masa yang sama ko arah anjing-anjing ko menzalimi rakyat dan mereka-mereka yang seagama dengan ko.. Apa punya manusia la ko ni najib!!!


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

MohdS said...

WARGA BRITAIN HINA NAJIB ?

بسم الله الرحمن الرحيم

TAK DISAMBUT DENGAN PERMAIDANI MERAH

Ramai memberikan perhatian ketibaan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak di Britain hari ini yang tidak disambut dengan hamparan permaidini merah seperti lazim diberikan kepada tetamu-tetamu istimewa negara tersebut.



Gambar-gambar yang disiarkan oleh Bernama hari ini lansung tidak menunjukkan keadaan tapak lapangan terbang, malah foto-foto itu diambil tanpa menunjukkan kaki-kaki Perdana Menteri dan lain-lain menjejaki tanah mungkin bagi mengelakkan ternampaknya ketiadaan permaidani merah berkenaan.




Menteri pengankutan britain yang bertie kuning ketika manyambut najib

DI SAMBUT DENGAN DEMO BERSIH

Dah la der karpet merah .. kena sambut pula dgn pendemo-pendemo BERSIH kat sana.. kah kah kah kah






Najib keluar dari kereta dan sisambut oleh pendemo BERSIH di Britain

PERDANA MENTERI BRITAIN BATALKAN JAMUAN MAKAN TENGAHARI

Perdana Menteri Britain, David Cameron dilaporkan telah membatalkan jamuan makan tengah hari sempena lawatan rasmi Perdana Menteri Najib Altantuya, lapor seorang wartawan dari Filipina di London!!

Adalah dipercayai Cameron sendiri yang membatalkan jamuan tersebut susulan daripada tindakan ganas polis yang menyuraikan perhimpunan Bersih di Kuala Lumpur Sabtu lalu.

Pejabat Perdana Menteri Britain di No 10 Downing Street akan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara tersebut.



DI SINDIR OLEH RATU ELIZABETH





Note: Ko memang layak menerima penghinaan macam ni najib...!!! kerana apa? kerana ko tu zalim!!! zalim dengan siapa..? Zalim dengan rakyat serta yang seagama dengan ko!!!

Note: Ko tengok video kat bawah ni najib.. anjing-anjing ko mengamuk.. ko dan anjing-anjing ko tak sedar ke yang segala keselesaan yang ko rasakan semuanya ko pungut dari meraka-mereka yang ko zalini ni.. ko dan anjing-anjing anak isteri serta keluarga ko makan dari hasil cukai titik peluh mereka-mereka yang ko kasari ni.. ko memang zalim najib!!!




Note: Woii najib.. ko ni lebih zalim dari israel...!!! Lebih jahat dari yahudi..!! Israel dan yahudi memerangi umat serta negara islam kerana mereka benci dengan islam.. tapi mereka tak pernah menzalimi rakyat serta orang yang seagama dengan mereka.. Tapi ko ni mengaku islam dalam masa yang sama ko arah anjing-anjing ko menzalimi rakyat dan mereka-mereka yang seagama dengan ko.. Apa punya manusia la ko ni najib!!!


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

MohdS said...

Friday, July 15, 2011
WARGA BRITAIN HINA NAJIB ?

بسم الله الرحمن الرحيم

TAK DISAMBUT DENGAN PERMAIDANI MERAH

Ramai memberikan perhatian ketibaan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak di Britain hari ini yang tidak disambut dengan hamparan permaidini merah seperti lazim diberikan kepada tetamu-tetamu istimewa negara tersebut.



Gambar-gambar yang disiarkan oleh Bernama hari ini lansung tidak menunjukkan keadaan tapak lapangan terbang, malah foto-foto itu diambil tanpa menunjukkan kaki-kaki Perdana Menteri dan lain-lain menjejaki tanah mungkin bagi mengelakkan ternampaknya ketiadaan permaidani merah berkenaan.




Menteri pengankutan britain yang bertie kuning ketika manyambut najib

DI SAMBUT DENGAN DEMO BERSIH

Dah la der karpet merah .. kena sambut pula dgn pendemo-pendemo BERSIH kat sana.. kah kah kah kah






Najib keluar dari kereta dan sisambut oleh pendemo BERSIH di Britain

PERDANA MENTERI BRITAIN BATALKAN JAMUAN MAKAN TENGAHARI

Perdana Menteri Britain, David Cameron dilaporkan telah membatalkan jamuan makan tengah hari sempena lawatan rasmi Perdana Menteri Najib Altantuya, lapor seorang wartawan dari Filipina di London!!

Adalah dipercayai Cameron sendiri yang membatalkan jamuan tersebut susulan daripada tindakan ganas polis yang menyuraikan perhimpunan Bersih di Kuala Lumpur Sabtu lalu.

Pejabat Perdana Menteri Britain di No 10 Downing Street akan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara tersebut.



DI SINDIR OLEH RATU ELIZABETH

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara