Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Mar 17, 2010

Susulan Penulisan Dari Blog Jebat Berani " Royalti Minyak - Fakta Vs Auta

Salam Panglima Jebat.
http://jebatberani.blogspot.com/

Komen yang hamba berikan tidak dapat dimuatkan dalam komen tuanhamba disebabkan characternya yang panjang walaupun berkali dicuba.  maka hamba masukkan diblog hamba buat pembacaan tuanhamba dan semua.


Wahai si Layar, sedarkah tuanhamba dengan siapa tuanhamba berbicara? Pantang nenek moyang hamba jika berkata begitu. Jika diikutkan hati...jika berada di zaman Kesultanan Melayu Melaka nescaya tuanhamba hamba kasi kan.

Hamba bersetuju dengan pandangan Panglima Jebat. UMNO sudah kekeringan idea bagaimana mahu menghadapi tentangan rakyat Kelantan dari segenap lapisan masyarakat tidak kira UMNO dan juga PR, setelah apa yang di Autanya selama ini tidak dipercayai oleh rakyat bahkan dari kalangan ahli UMNO sendiri iaitu Tengku Razaleigh Hamzah yang lebih Senior dan lama dari para jemaah Menteri yang ada di dalam UMNo dan BN.

Bagaimana mungkin Tengku Razaleigh boleh menyokong perjuangan Rakyat Kelantan ini.??? Itulah yang memeningkan Kepala Najib sekarang. Nak ambil tindakan..ditelan mati emak...diluah mati bapak. Tetapi dalam banyak-banyak Auta yang dimainkan hanya Si Layar ini dapat di dungukan dan dibutakan matanya oleh UMNO dan BN. Sudah terang lagi bersuluh. Tak ke buta namanya tuu.

Bagi menghentikan tentangan yang begitu hebat dari rakyat Kelantan dan negeri-negeri di seluruh Malaysia maka UMNO dan BN mendesak agar isu ini di bawa ke Mahkamah. Lagu yang sama, yang dibawa oleh UMNO dan BN ini seperti mana yang diusulkan oleh Si Layar paliau ini...tidak lain hanyalah untuk menutup mulut rakyat dari membicarakan isu ini hingga ke Pilihanraya yang akan datang. Jika isu royalti ini tidak ditutup segera alamat CELAKA besarlah bagi UMNO dan BN dalam Pilihanraya yang akan datang dan dalam merampas kembali Kelantan dari Kerajaan PAS yang dipimpin oleh TGNA.

Oleh itu mereka menggesa agar isu Royalti minyak ini dibawa ke Mahkamah supaya rakyat atau Kerajaan Pas Kelantan juga PR tidak lagi boleh berbicara dan mengeluarkan Fakta-fakta atau dokumen yang begitu menggerunkan UMNO & BN. UMNO dan BN memang payah dan gagal dalam menjawab isu ini. Macam budak sekolah jawapan mereka.

Balik-balik isu lebih dari 3 batu nautika dari pantai....itu ajer modal mereka. Sampai mereka bercadang nak pinda dokumen perjanjian petronas itu tadi kalau boleh...tapi malangnya UMNO & BN telah kehilangan tongkat sakti mereka di dewan rakyat, kehilangan iaitu 2/3 majoriti. Yang mereka dapat sekarang hanyalah MAKKAL SAKTI. Hampasss..Makkal Sakti ni...baru jadi parti baru dah bergaduh semacam.

Maka mereka menggunakan Mahkamah sebagai tempat atau medan menutup mulut rakyat. Sesiapa yang membuka mulut ketika proses mahkamah sedang dijalankan atau sedang dalam siasatan maka mereka yang bercakap ini akan di tangkap dan didakwa atas tuduhan menghina mahkamah. Dalam masa proses ini berjalan maka setiap rakyat perlu diam dan hanya akhabr-akhbar mereka sahaja yang boleh berbicara tentang perkara ini dan isu ini akan di panjangkan hinggalah pada Pilihanraya yang akan datang. Maka UMNO dan BN akan terselamat dari berbicara tentang isu ini dan dari terus diperkatakan oleh PR dalam Pilihanraya yang akan datang.

Seperkara lagi....jika dibawa ke Mahkamah.....walaupun dengan bukti dan fakta yang sangat kukuh dan saksi yang sangat hebat iaitu Tengku Razaleigh Hamzah tetapi jika UMNO & BN melantik Hakim yang bodoh lagi Tolol menjadi hakimnya maka jangan haraplah PR akan menang dalam kes ini. Lantiklah peguam yang hebat dan terhandal di dunia sekalipun.....sekali-kali PR tidak akan menang selagi mana yang duduk di situ adalah hakim yang tolol yang dipilih oleh Kerajaan UMNo dan BN.

UMNo dan BN memang sebesar-besar perompak duit rakyat. Wang Royalti ditukar namanya menjadi wang Ehsan dan diagih-agihkan di kalangan mereka dan ahli UMNO dan mengetepikan hak rakyat Kelantan tanpa mengira latarbelakang politik rakyat Kelantan.

Sebenarnya UMNO dan BN sangat gerun dan takut....sekiranya wang Royalti ini diberikan kepada Kerajaan Kelantan yang dipimpin oleh Pas maka Kerajaan PAS Kelantan akan menjadi semakin kuat dan tentunya bakal melebarkan sayapnya merentasi negeri-negeri lain di semenanjung Malaysia dan akhirnya UMNO dan BN hanya tinggal namanya sahaja dipersada politik Tanahair selepas Pilihanraya yang akan datang.

Oleh yang demikian..kalau dapat rompak....rompaklah wang royalti minyak tersebut walau apa yang terjadi sekalipun. Apa UMNo dan BN nak takut.....Mahkamah dan Polis di bawah bidang kuasa mereka, Petronas dibawah mereka, SPRM di bawah kuasa mereka, SPR dibawah kuasa mereka. Tiada yang lebih tinggi dari kuasa Jabatan berkanun di atas....melainkan semuanya di bawah Jabatan Perdana Menteri.

Panglima7 Wrotes.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara