Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Oct 29, 2010

Mak Datuk !!! Banyak Giler Hutang Kerajaan UMNO & BN Mencecah RM362.39 Billion !!!

Assalamualaikum Wbr.


Mendukung Biawak hidup la Rakyat Malaysia hasil kerakusan UMNO & BN

Kita Jangan Sekali-kali Jadi Seperti Negara Indonesia...Hutang bayar tak sudah !!! Pasti tugas berat bagi PR apabila menawan Putrajaya.

Peningkatan mendadak hutang negara dalam tempoh 5 tahun kepada RM362.39 billion seperti didedahkan oleh Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang dipercayai akibat KETIRISAN dan RASUAH.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad berkata, jumlah itu turut dipengaruhi kerugian RM10 billion dialami negara akibat RASUAH setiap tahun sebagaimana didedahkan oleh Ketua Setiausaha Negara.

"Hutang Kerajaan di dalam negara tahun lalu RM348.60 billion atau 96.2 peratus keseluruhan hutang Kerajaan Persekutuan.   Ini bermakna rakyat Malaysia seramai 26 juta menanggung hutang sebanyak RM14,000 setiap orang" katanya dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, laporan Ketua Audit Negara 2009 mendedahkan berlaku penyelewengan agihan bantuan Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) kepada murid tidak layak kerana maklumat pendapatan mereka meragukan.

"Malah, ada penerima memiliki kemudahan tidak sepadan dengan kedudukan kewangan diisytiharkan seperti saluran televisyen berbayar Astro, lebih sebuah kenderaan dan ada penghawa dingin di rumah." katanya.

Idris turut mempersoalkan keberkesanan pentadbiran oleh kerajaan pemerintah yang sentiasa mengaku 'bijak' sebaliknya negara dibebani hutang yang banyak.

"Adakah ini sebuah kerajaan yang berkesan dalam mentadbir negara?  Biasanya pemimpin UMNO di negara ini sering mendabik dada bahawa parti yang bijak memerintah ialah UMNO dan BN.  Selain mereka, tidak ada yang mampu." katanya.

Panglima7.
Inilah bahananya kalau mengundi UMNO dan BN.  Sudah-sudahlah mengundi UMNO dan BN.    Hutang negara dah mencecah RM362.39 billion pada tahun ini.  Kalau kita dok lagi bagi undi pada  UMNO & BN lagi.....tidak mustahil.....negara akan bangkrap dan muflis serta tergadai kepada negara asing.  

Kita akan mudah dijajah semula.  Kalau individu yang berhutang lebih RM30,000 dan tidak dapat membayarnya kepada pihak bank...bank boleh mengisytiharkan Muflis atau Bankrupcy kepada individu terbabit dan segala hartanya boleh dirampas dan dilelong.  kalau negara pula gagal membayar hutang sebanyak RM362.39 Billion dalam tempoh yang diberikan....apakah mungkin negara kita tak akan tergadai ????  Patutlah rakyat Malaysia tak habis-habis membayar Tol dari aku kecil hinggalah dewasa sekarang...ada yang sampai 35 tahun tak habis lagi dok bayar Tol.  Rupa-rupanya demi nak selesaikan hutang negara...rakyat bekerja setengah mati unutuk melunaskannya.  

Kasihan rakyat dan orang Melayu.  jadi Keldai UMNO.   Sedangkan pemimpin pemimpin UMNO bersenang lenang...dengan rumah dan mahligai mewah yang macam istana seperti di Klang.....sekarang nak bina pula Menara Warisan yang bakal menelan puluhan juta ringgit di Kg Baru kononnya sebagai mercu tanda kemajuan dan kejayaan orang Melayu.   

Apa yang Melayu dah maju dan berjaya setakat ini....tolong habaqkan kat aku.???   Aper dengan terdirinya Menara KLCC tuuu....orang Melayu boleh kenyang ker ????  Ada ker kedai dan gedung perniagaan orang Melayu di menara KLCC tu ???  Aduihhh...bangangnya Kerajaan UMNO ni.

Tepuk dada tanyalah fikiran dan iman.  Dan jangan jadi Keldai UMNO.


1 comment:

yahaya said...

cai tak komen ker...tulisan pun biru ni...

Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara