Pengikut-Pengikut Panglima7

Kalendar Islam

Oct 31, 2010

Solute Springggggg !!! Kepada Kelantan, Bawa Pulang Piala Malaysia

Assalamualaikum Wbr.

Kegembiraan Menang Piala Malaysia dan Tambah Gembira Jika Allah beri kemenangan kepada  PAS di DUN Galas. Aaminn.

Hamba Solute Springgg kepada Pasukan Bolasepak Negeri Kelantan, dan Kerajaan PAS Kelantan dalam meninggikan mutu bolasepak di Kelantan.    Tahniah diucapkan.

Kemenangan yang dinanti-nanti selama 89 tahun, akhirnya Kelantan berjaya menjulang Piala Malaysia.
Selepas ini kita menantikan pula Kemenangan PAS dalam Pilihanraya Kecil DUN Galas pada 4hb November ini.  Semoga Kelantan Menang berganda !!!  Hadiah untuk rakyat Kelantan, bukan kerajaan persekutuan.

Panglima7
Sejak akhir-akhir ini...hamba tak dapat nak berblog walking seperti kebiasaan....kerana internet agak slow dan begitu sibuk menguruskan masalah pembaikkan di dalam Persatuan Penduduk. Tuan-tuan boleh tinggalkan message jika singgah di sini dan hamba akan menziarahi kemudian. InsyaAllah  Harap maklum.
Read more...

Oct 30, 2010

Kerajaan Persekutuan UMNO Konon Beri RM600 Juta Untuk Bekal Air di Kelantan !!!

Assalamualaikum Wbr....



Berita yang kononnya Kerajaan Persekutuan UMNO memberi RM600 juta untuk Bekalan Air Bersih di Kelantan dijaja jaji di DUN Galas.

Kononnya Kerajaan Persekutuan UMNO dah beri RM600 juta kepada Kerajaan Pas Kelantan sebelum ini...tapi Kerajaan Pas buat apa dengan wang sebanyak itu...mana air bersihnya ???

Macam inikah politik sandiwara UMNO dan BN...hahaha......
Memang sebelum ini Kerajaan Persekutuan pimpinan UMNO menwar-warkan di media massa dan stesyen-stesyen TV kononnya Kerajaan Persekutuan UMNO akan bantu Kerajaan Pas Kelantan dengan menyalurkan wang sebanyak RM600 Juta bagi membantu membekalkan air bersih di negeri itu.

Mana pergi duit RM600 juta yang dikatakan TELAH diberi kepada Kerajaan Pas Kelantan ??? Jangankan RM600 juta......SATU SEN pun Kerajaan PAS Kelantan tak pernah terima dari Kerajaan Penyamun UMNO ini.  Semua kenyataan ini HANYA......aku nak ulang sekali lagi.....HANYA....HANYA di atas kertas BUDGET atau di kertas BELANJAWAN UMNO sahaja.  Atau dengan lebih tepat HANYA di mulut dan bibir penyamun-penyamun UMNO ini.

Jikalau lah ada audit.......belanjawan ini......tentunya wang RM600 juta ini mungkin telah diberi kepada Kerajaan PAS Kelantan......sedangkan sebenarnya wang ini entah ke mana perginya.   Sekarang dok tagih dengan Kerajaan Pas Kelantan....kemana wang RM600 juta itu Kerajaan Pas belanjakan.....Macam Lahabau punya UMNO.   Entah-entah wang tersebut MUNGKIN dah tiada dalam akaun kerajaan Persekutuan UMNO...tetapi ada dalam akaun pemimpin-pemimpin UMNO.  Sebab itulah.......Malaysia berhutang Ratusan Billion dengan Bank Dunia.  Untuk berita lanjut Sila Klik di SINI.
Read more...

Oct 29, 2010

Mak Datuk !!! Banyak Giler Hutang Kerajaan UMNO & BN Mencecah RM362.39 Billion !!!

Assalamualaikum Wbr.


Mendukung Biawak hidup la Rakyat Malaysia hasil kerakusan UMNO & BN

Kita Jangan Sekali-kali Jadi Seperti Negara Indonesia...Hutang bayar tak sudah !!! Pasti tugas berat bagi PR apabila menawan Putrajaya.

Peningkatan mendadak hutang negara dalam tempoh 5 tahun kepada RM362.39 billion seperti didedahkan oleh Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang dipercayai akibat KETIRISAN dan RASUAH.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad berkata, jumlah itu turut dipengaruhi kerugian RM10 billion dialami negara akibat RASUAH setiap tahun sebagaimana didedahkan oleh Ketua Setiausaha Negara.

"Hutang Kerajaan di dalam negara tahun lalu RM348.60 billion atau 96.2 peratus keseluruhan hutang Kerajaan Persekutuan.   Ini bermakna rakyat Malaysia seramai 26 juta menanggung hutang sebanyak RM14,000 setiap orang" katanya dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, laporan Ketua Audit Negara 2009 mendedahkan berlaku penyelewengan agihan bantuan Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) kepada murid tidak layak kerana maklumat pendapatan mereka meragukan.

"Malah, ada penerima memiliki kemudahan tidak sepadan dengan kedudukan kewangan diisytiharkan seperti saluran televisyen berbayar Astro, lebih sebuah kenderaan dan ada penghawa dingin di rumah." katanya.

Idris turut mempersoalkan keberkesanan pentadbiran oleh kerajaan pemerintah yang sentiasa mengaku 'bijak' sebaliknya negara dibebani hutang yang banyak.

"Adakah ini sebuah kerajaan yang berkesan dalam mentadbir negara?  Biasanya pemimpin UMNO di negara ini sering mendabik dada bahawa parti yang bijak memerintah ialah UMNO dan BN.  Selain mereka, tidak ada yang mampu." katanya.

Panglima7.
Inilah bahananya kalau mengundi UMNO dan BN.  Sudah-sudahlah mengundi UMNO dan BN.    Hutang negara dah mencecah RM362.39 billion pada tahun ini.  Kalau kita dok lagi bagi undi pada  UMNO & BN lagi.....tidak mustahil.....negara akan bangkrap dan muflis serta tergadai kepada negara asing.  

Kita akan mudah dijajah semula.  Kalau individu yang berhutang lebih RM30,000 dan tidak dapat membayarnya kepada pihak bank...bank boleh mengisytiharkan Muflis atau Bankrupcy kepada individu terbabit dan segala hartanya boleh dirampas dan dilelong.  kalau negara pula gagal membayar hutang sebanyak RM362.39 Billion dalam tempoh yang diberikan....apakah mungkin negara kita tak akan tergadai ????  Patutlah rakyat Malaysia tak habis-habis membayar Tol dari aku kecil hinggalah dewasa sekarang...ada yang sampai 35 tahun tak habis lagi dok bayar Tol.  Rupa-rupanya demi nak selesaikan hutang negara...rakyat bekerja setengah mati unutuk melunaskannya.  

Kasihan rakyat dan orang Melayu.  jadi Keldai UMNO.   Sedangkan pemimpin pemimpin UMNO bersenang lenang...dengan rumah dan mahligai mewah yang macam istana seperti di Klang.....sekarang nak bina pula Menara Warisan yang bakal menelan puluhan juta ringgit di Kg Baru kononnya sebagai mercu tanda kemajuan dan kejayaan orang Melayu.   

Apa yang Melayu dah maju dan berjaya setakat ini....tolong habaqkan kat aku.???   Aper dengan terdirinya Menara KLCC tuuu....orang Melayu boleh kenyang ker ????  Ada ker kedai dan gedung perniagaan orang Melayu di menara KLCC tu ???  Aduihhh...bangangnya Kerajaan UMNO ni.

Tepuk dada tanyalah fikiran dan iman.  Dan jangan jadi Keldai UMNO.



Read more...

Oct 27, 2010

Kalau Nak Tahu...Bila Masanya Untuk Bersara...Hah Tengok ni..!!!

Assalamualaikum Wbr.

Kalau dah sampai macam gambar di atas, tak reti-reti lagi nak bersara !!!.   Begitulah bidalan pada menteri-menteri yang cakap pun dah macam merapu semacam ajer.  Eloklah bersara.

Lebih-lebih lagi Khir Toyo...bangkang pun dah tak serupa bangkangan.  Dah macam orang nyanyuk dah.

Mahathir pun eloklah jangan cakap pasal politik lagi...dah bersara dari PM buatlah cara bersara.  Ini cakap mengalahkan Najib.  Dulu.....sibuk nak lepaskan jawatan....bila dah lepaskan jawatan...tak koman !!!  hah...sekarang asyik nak bercakap pasal politik ajer.....macam orang gila talak. heeeeeee

Samy no value pun sama jugak laa......hahahaha....

Macam TG Nik Aziz ...dia lain. kena faham.  Orang yang Hafiz Al-Quran dan ada ilmu agama...Allah tinggikan darjat dan makamnya dengan memelihara orang-orang sebegini dari sifat nyanyuk.  Itu bezanya.

Panglima 7
Kalau screen kat laptop atau komputer pun dia nak blanko........paham-paham lah tuu....hehehe 
Read more...

Oct 26, 2010

Kerajaan PR Selangor Sedia Buku Teks Agama PERCUMA.

Assalamualaikum Wbr.

Datuk Dr. Hasan Ali.

Mulai sesi persekolahan 2011, pelajar Sekolah Rendah Agama (SRA) seluruh negeri Selangor akan menerima buku Teks Agama percuma di bawah SKIM Pinjaman Buku Teks (SPBT)

Pengerusi Jawantankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-Adat MELAYU, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri, Datuk Dr Hasan Ali berkata, seramai 125,250 pelajar yang melibatkan 206 SRA akan menerima kemudahan itu.

Menurut beliau, pemberian tersebut menelan kos sebanyak RM4,261,738 yang diluluskan melalui sumber Lembaga Zakat Selangor (LZS).  "Kerajaan PR Selangor juga bercadang untuk melebarkan skim dan kemudahan ini ke Sekolah Agama Menengah, Kelas-Kelas Al-Quran dan Fardu Ain dan Prasekolah JAIS pada masa depan" ujarnya yang juga ADUN Gombak Setia.

Tambahnya lagi, Kerajaan negeri juga telah meluluskan kenaikan elauan Pembersih Kawasan di SRA gred B dari RM100 kepada RM500 dan SRA gred C dan Prasekolah Jais dari RM100 kepada RM300.

"Sementara untuk kecerian dan membersihkan kawasan di semua SRA gred A telah diswastakan" Katanya pada sidang media di kediamannya di Pinggiran Taman Tun Dr Ismail, baru-baru ini.

Panglima7
Alhamdulillah atas keperihatinan Kerajaan PR Selangor.  Sekurang-kurangnya ianya dapat  mengurangkan beban ibu bapa yang terpaksa membeli buku teks agama untuk anak-anak mereka dan menambah pengetahuan agama kepada generasi muda.


Semoga Allah memurahkan lagi Rezeki Kerajaan PR dan Negeri-Negeri di bawah jajahan takluknya dan memberi kemenangan Mutlak ke atas Pakatan Rakyat dalam menawan Putra Jaya dalam Pilihanraya Umum Ke 13 nanti.  Aaaminn. 
Read more...

Oct 25, 2010

Universiti Madinah Berminat Buka Kampus Di Hulu Selangor.

Assalamualaikum Wbr.

Universiti Madinah - Arab Saudi.

Pintu Gerbang Universiti Madinah

Universiti Madinah adalah antara beberapa pelabur antarabangsa yangberminat untuk membuka kampus serantau di Hulu Selangor yang sedang dibangunkan sebagai Hub atau Pusat Pendidikan Ulung di negara ini.

Exco Pelaburan, Industri dan Perdagangan, Teresa Kok berkata, Hulu Selangor yang merangkumi Lembah Beringin, Bukit Beruntung dan Bernam Jaya akan menawarkan sebuah tapak dengan prasarana lengkap namun bebas daripada kesesakan jalan raya dan kos yang rendah.

"Kerajaan Negeri  Selangor dalam perancangan untuk membangunkan kawasan ini sebagai bandar baharu dan sudah ada beberapa pelabur antarabangsa menunjukkan minat termasuk Universiti Madinah yang bercadang membuka kampusnya di Selangor"  Kata Teresa.

"Kawasan ini tiada kesesakan jalan raya dan kos operasi pula rendah.  Pelajar juga tidak dibebani dengan kos sewa rumah yang tinggi seperti di bandar-bandar besar" kata beliau pada sesi dialog Pelan Induk Selangor 2011-2013 bersama sektor pendidikan di Pusat Pelaburan Negeri Selangor (SSIC) minggu lalu.

Panglima7
Jika perancangan membina Kampus Universiti Madinah ini berjaya, Selangor bakal melangkah setapak lagi, maju ke hadapan dalam sektor Pendidikan yang terulung di negara ini.  Hulu Selangor akan menjadi sebuah Bandar Baharu yang maju setelah 63 tahun mundur di bawah Pemerintahan UMNO dan BN.


Majulah Selangor di bawah Pakatan Rakyat.  Segala cakap-cakap UMNO yang menuduh DAP adalah Parti cauvinis akan terpadam dan tuduhan tersebut akan tenggelam satu persatu bersama UMNO & BN di bumi Selangor.


Undilah Pakatan Rakyat dan kekalkan Kerajaan PR ini bagi memastikan Selangor bertambah maju dan bebas dari pemerintahan Rasuah UMNO dan BN yang terang-terangan menyalahgunakan duit rakyat untuk kepentingan diri sendiri.
Read more...

Oct 24, 2010

Bandingan Allah Mengenai Orang Yang Macam Ini.

Salam

Ulama Muda UMNO, Fathul Bari Mat Jahya


Fahamilah ayat yang Allah turunkan ini, semoga mendapat petunjuk.

“Dan bacakanlah kepada mereka (wahai Muhammad), khabar berita seorang yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Kami, kemudian dia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu dia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dia dari orang-orang yang sesat. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi dia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: Dia menghulurkan lidahnya termengah-mengah dan jika engkau membiarkannya: Dia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir. Amatlah buruknya bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan mereka pula berlaku zalim kepada diri mereka sendiri.”-(Surah al-‘Aaraaf 7 : 175-177).

Surah al-ahzab.
66. pada masa muka mereka dibalik-balikkan Dalam neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): "Alangkah baiknya kalau Kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah.
67. dan mereka berkata lagi: "Wahai Tuhan kami, Sesungguhnya Kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan Kami dari jalan Yang benar.
68. "Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda, dan laknatkanlah mereka Dengan laknat Yang sebesar-besarnya!". -[surah al-ahzab ayat 66,67,68 ]

“Wahai manusia, sesungguhnya janji Allah adalah benar, maka sekali-kali janganlah kehidupan dunia memperdayakan kamu dan sekali-kali janganlah orang yang pandai menipu, memperdayakan kamu tentang Allah. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh bagimu, maka anggaplah ia musuh (mu), karena sesungguhnya syaitan-syaitan itu hanya mengajak golongannya supaya mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala."- [TMQ Fathir (35) : 5-6].

Dari Ubadah bin Shamit r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Sesudahku nanti ada pemimpin-pemimpin yang menguasai urusanmu. Mereka mengetahui urusanmu, sedangkan kamu sendiri tidak mengetahuinya. Mereka menyembunyikan atasmu sesuatu yang menjadi hakmu sedang kamu mengetahuinya. Barangsiapa yang menemui kejadian seperti itu, maka janganlah mentaati orang yang berbuat durhaka kepada Allah Azza Wa jalla.- Riwayat Thabrani dan Hakim.

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum. - Riwayat Ibn Majah.

Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, bahawasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: “Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat bertanya, “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Nabi s.a.w. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka.”- Riwayat Muslim.

Abdullah bin Abbas r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya akan terdapat (akan ada) orang-orang dari umatku yang pandai (amat faham dan ahli) tentang urusan agama dan membaca Al-Quran, mereka berkata:“Kami datang kepada para Raja (pemimpin), biar kami memperolehi keduniaan mereka dan kami tidak akan mencampurkan mereka dengan agama kami.” Tidak terjadi hal yang demikian itu, seperti (umpamanya) tidak akan dapat dipungut dari pohon yang berduri melainkan duri. Demikian pula, tidak akan dapat diambil manfaat dari mendekatkan diri kepada mereka itu melainkan beberapa kesalahan belaka.- Riwayat Ibnu Majah.

Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Akan muncul di akhir zaman nanti, suatu kaum yang terdiri dari orang-orang muda yang masih mentah fikirannya (cetek faham agamanya). Mereka banyak mengucapkan perkataan Khairil Bariyah (firman Allah dan hadis Rasul), tetapi iman mereka masih lemah. Pada hakikatnya mereka telah keluar agama seperti anak panah yang lepas dari busurnya. Di mana sahaja kamu dapat menemuinya, maka hapuskanlah mereka itu, siapa yang dapat menghapus mereka, kelak akan mendapat pahala di hari kiamat.” - Riwayat Bukhari dan Muslim.

Daripada Anas r.a. ia berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Kelak, di akhir zaman, akan ada ahli ibadah yang bodoh dan para qari yang fasik. - Riwayat Ibnu ‘Adi.


ماري كيت سيمق مقصود فرمان الله تا'الا:
﴿اتتاوبه : 29﴾.

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan bapak-bapak dan saudara-saudaramu itu pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran dari pada keimanan, dan barangsiapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang zalim" -(Attaubah : 29).

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

Dari Abu Hurairah r.a. berkata, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:“Sesungguhnya di kalangan kamu nanti akan tertanam kemahuan besar kedudukan (politik) dalam kerajaan. Sesungguhnya yang demikian itu akan menjadikan kamu menyesal dan susah pada Hari Kiamat; Sebaik-baik ibu adalah yang mahu menyusui anak (ertinya sebaik-baik pemimpin adalah yang memperhatikan kepentingan rakyat), dan seburuk-buruk ibu adalah ibu yang tidak mahu menyusui anaknya (ertinya seburuk-buruk pemimpin adalah pemimpin yang tidak memerhatikan kepentingan rakyat).- Riwayat Bukhari dan Nasae’i.

15] Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16] Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.-[Surah Hud ayat 15-16]


Panglima 7
Ehsan dan Credit untuk Bujang Susah
Read more...

Mari Bertukar-tukar Isteri....Aduhai..!!!

Salam,

Dunia sekarang sudah gila !!!  Suami sanggup bertukar-tukar isteri dengan kawan....heeeeee
Itu lah bahananya...jika kerap termakan babi dalam makanan kita seharian..tanpa kita sedari.  Sehingga sanggup berbuat demikian.  ishh...ishhh...ishhh..


Untuk Cerita Lanjut Sila Klik di SINI

Panglima7
Credit : Kerengga


Babi adalah sejenis binatang yang tidak punyai sifat cemburu atau malu.....
Kalau hamba ada info tentang sifat babi...hamba akan siarkan.  Dan sesiapa yang ada information ini boleh juga kongsikan dengan hamba.
Read more...

Kita Tidak Mahu Ulama Seperti ini...

Salam,



Tindakan Ulama Muda UMNO yang membela dan mempertahankan tindakan Rosmah dan menyelar Pembangkang boleh dianggap seperti Langau yang menghurungi najis.(kemewahan dunia)  

Ulama seperti ini suka kepada perkara-perkara maksiat yang dilakukan UMNO dan cuba untuk membela dan mempertahankannya.  Bukannya dia hendak tegur dan nasihatkan Rosmah, Najib dan UMNO.  Bukankah itu tugas ulama. Sepatutnya beliau berterimakasih kepada kita yang menegurnya..... malah menyelar kita balik yang menegur tindakan yang tidak bertamadun Rosmah itu..yang terang-terangan menghina Islam dan Rasulullah.

Kalau ada yang bogel sekalipun pun di atas pentas itu.......besar kemungkinan dia akan tetap mempertahankan tindakan Rosmah itu juga..hahaha....

Kita tidak mahu Ulama seperti ini. !!!!   Mengelirukan dan memutarbelitkan fakta.  Ini ulama ciptaan UMNO, diciptanya ulama seperti ini hanya untuk membenarkan apa sahaja kemungkaran yang UMNO & BN lakukan.  Dan supaya umat Islam menjadi dungu dan bodoh....maka senanglah dia memperbodohkannya nanti.  Sayang...bapanya seorang Mufti tapi anaknya dongong.

Kita ingin kan ulama yang Tulen.  ULAMA yang berani berkata Benar dan tidak takut berhadapan dengan UMARAK yang Zalim (penguasa)

Adanya ulama seperti ini.... bakal mengelirukan umat Islam yang kurang ilmu agamanya di Malaysia.  Kita tidak perlu ulama seperti ini.  Iaitu Ulama Ciptaan yang tidak punya ciri keulamakan, yang akhirnya menjadi musuh dalam selimut umat Islam sendiri..

Apa kata Ketua Pemuda Pas Pusat....Klik di SINI

Panglima7.
Read more...

Oct 23, 2010

Andaiku Tahu Kapan Tiba Ajalku : Kemalangan Ngeri - Lemah Semangat Jangan Tengok.



Allahu Akbar...!!!

Kemalangan yang amat ngeri.   Pada yang tak kuat semangat dilarang menyaksikan kemalangan ngeri ini.
Sekiranya si mati ini adalah orang Islam.....Kita doakan agar Allah mengampuni segala dosa-dosanya dan mencucuri rahmat ke atas ruhnya dan menempatkan beliau di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh.  aamin.. Innalillahi wa inna ilaihi rojiunn.

Panglima7
Andaiku tahu kapan tiba ajalku....
Ini bukan salah motor...Ini salah Lori, yang memandu dengan lajuuuu dan merempuh mangsa dari belakang.


Mereka mereka yang membunuh jiwa dengan jiwa seperti kemalangan jalanraya hendaklah juga dihukum dengan hukum Islam.  Kan cantikkk...Islam itu.  bukan sumbat dia dalam penjara manakala keluarga mangsa menderita seumur hidup kehilangan orang yg disayangi dan sumber pendapatan.


Si pembunuh yang melanggarnya hendaklah membayar dan menanggung segala kos kehidupan yang selama ini ditanggung oleh mangsa terhadap keluarganya semasa beliau hidup di dunia ini.


Ada UMNO pikir hal ini...????
Read more...

Islamic Fashion Show : UMNO Menghina ISLAM.

Salam,

Ini ker...Fashion Islam yang menutup Aurat...yang UMNO faham. Nama nabi diterbalikkan.
Inikah pakaian Islam untuk Muslimah...??? Berpakaian tetapi telanjang.



Ehh..Najib ke sebelah tuu....


Pemimpin UMNO berbangga dengan Islamic Fashion Show ini. 

Demonstrasi besar-besaran...Umat Islam Membantah tanda kemarahan selepas Solat Jumaat.

Macammana isteri PM boleh tergamak menganjurkan Islamic Fashion Show yang jelas menghina ISLAM dan Rasulullah SAW yang bukan sahaja menghina Umat Islam di Malaysia tetapi Umat Islam di seluruh dunia.
Perkataan Muhammad diterbalikkan.

Beliau menghina dan menfitnah Islam dengan pakaian yang menjolok mata ini.  Apakah Rasulullah dan Al-Quran mengajar umat Islam berpakaian sebegitu.....Nauzubillah !!

Semua ahli-ahli dan orang-orang UMNO juga pemimpin pemimpin UMNO termasuk Mufti kakaktuanya diam membisu seribu bahasa apabila ISLAM di hina oleh isteri PM ini.  Kerana mereka tahu Rosmah bukannya menghina Melayu. Bagi mereka Melayu lebih Mulia dari ISLAM.  Menghina Melayu ertinya menghina UMNO dan menghina Islam ertinya menghina PAS.....hahahaha. Jumudnya pemikiran mereka-mereka ini.

Tuan-tuan....sudah jelas lagi bersuluh....Isteri pemimpin UMNO Nombor satu Malaysia ini......menghina Islam.   Kalau orang biasa-biasa ajer...hamba tak heran pun....dan boleh laa kita pandang enteng tetapi ini isteri pemimpin negara. 1st lady...yang suaminya PM Malaysia dan Presiden UMNO...yang cakap berdegar-degar kononya UMNO membela ISLAM.  Kononnya.  Ini hape.....!!!! Ini hape ni.....weiii???   Aku dah mula hangin nie...!!!   Inikah dia membela Islam ???  Inikah dia memertabatkan Islam. ??   Isteri sendiri menganjurkan Fashion Islam yang menjolok mata.  Tiada beza fashion show ini dengan fashion orang-orang kafir.    Aduihhhh....!!!  Apabila menggunakan ISLAM....beliau telah menfitnah semua umat Islam di dunia.

Inikah dia parti yang tuan sokong dan undi ????  Inikah dia parti yang tuan harapkan untuk membela Islam dan Umat Islam. hurm.... Jauh panggang dari Api.  Sungguh tuan sudah tersalah memilih parti.

Sila Klik di SINI   dan Klik lagi di SINI   dan lagi Klik di SINI dan klik lagi di SINI

Apa kata Bekas Mufti Perlis..Ustaz Asri......Klik Di Sini

Panglima7
Gambar Ehsan dari Malaysiakini dan MelurJelita.
"Wahai Tuhanku, demi nikmat-nikmat yang Engkau kurniakan kepadaku, (peliharalah daku) supaya aku tidak akan menjadi penyokong kepada golongan yang bersalah". Surah Al-Qasas ayat 17
Read more...

Oct 22, 2010

Calon Pas Galas Di Fitnah Pak Pandir UMNO.



Salam.....Fitnah dari Galas Kelantan.

Ehsan dari Fakulti Siyasah


Ditangkap khalwat dengan Ibu Sendiri ...?
Kah, kah kaahhh ... UMNO-ngok ...?

Ditangkap basah dengan isteri sendiri ...?
Kah, kah kaahhh ... UMNO-ngang


Untuk maklumat lebih lanjut Klik di Sini

Panglima7
Sungguh memalukan bila tuduhan ini datangnya dari cerdik pandai UMNO...
yang mengaku Islam tapi cukup pandai menfitnah.
Nak guling-guling aku ketawa.....tapi tertahan-tahan...hehehehe


Read more...

Menyingkap Tabir Surah Al-Fatihah

Assalamualaikum Wbr


Surah Al-Fatihah

Surah Al-Fatihah adalah ibu segala ayat.  Di dalamnya terkandung kelebihan yang hanya Allah sahajalah yang mengetahuinya.  Allahu Akbar !!!

Surah Al-Fatihah diagungkan dan diberi kelebihan oleh Allah untuk dibaca di dalam setiap yang dinamakan solat, tanpanya tidaklah sah solat seseorang itu.  Begitu besarnya surah ini di sisi Allah SWT.

Surah Al-Fatihah dimulai dengan Bismillahirrahmanirrahimm !!! (Bismillahirrahmanirrahimm...dikira sebagai salah satu ayat di dalam Al-Fatihah)  Terlupa membaca Bismillahirrahmanirrahimm...maka tidak sah solat seseorang itu mengikut Mazhab Shafiee.

1. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Allah bersifat Pemurah dan Penyayang kepada semua makhluknya tidak kira orang Islam mahupun orang kafir.
* Tiap-tiap pekerjaan yang baik hendaklah dimulai dengan menyebut nama Allah, seperti : makan, minum, menyembelih binatang untuk dimakan dan sebagainya.  Allah ialah nama Zat yang Maha Suci, yang berhak disembah dengan sebenar-benarnya, yang tidak memerlukan makhlukNya, tetapi makhluk memerlukan Nya.   Ar-Rahman (Maha Pemurah) : salah satu daripada nama Allah yang memberi pengertian, bahawa Allah melimpahkan kurniaNYA kepada makhluk Nya.

Sebab itulah kita dapati.....bukan sahaja orang Islam...orang kafir pun hidup senang dan kaya raya dengan Limpah Rahmat dan Kurnia... yang Allah beri kepada mereka tanpa memilih sempadan kafir mahupun Muslim.   Itu yang Allah nak tunjukkan kepada kita semua sebenarnya.  Tetapi kita pula membeza bezakan dan mengagung-agungkan serta memperjuangkan bangsa sendiri lebih daripada memperjuang dan mempertahankan Islam yang mana Allah perintahkan untuk kita menjaganya (Islam sebagai Amanah). Perintah ini datang semasa kita berada di alam Roh lagi.  Bukan kita tidak boleh memperjuangkan bangsa tetapi janganlah sampai mengenepikan konsep dan ajaran Islam itu sendiri dan menzalimi kaum dan bangsa lain dengan jalan yang tidak adil.
 Islam itu tinggi dan lebih tinggi dari bangsa dan segala-galanya.  Apabila Islam datang...maka apa yang rendah dan berada dibawahnya janganlah ditinggikan pula.  Itu tak betul.

2. Segala Puji bagi Allah, Tuhan semesta  Alam.
Segala puji hanya untuk Allah, Tuhan yang menguasai Langit dan Bumi juga Tuhan kepada alam semesta ini.
Lain halnya dengan Syukur yang bererti : mengakui keutamaan seseorang terhadap nikmat yang diberikannya. Dan kita menghadapkan segala puji-pujian kepada Allah kerana Allah jua lah sumber dari segala kebaikan yang patut dipuji.  Semua yang diciptakan Allah yang tergolong di dalam Alam Semesta ini memujiNYA termasuklah alam haiwan, alam tumbuh-tumbuhan, benda-benda mati dan sebagainya.

Sekiranya Allah Swt...membuka hijab manusia, nescaya kita akan lari bertempiaran... Terkejut kita bilamana mendengar seluruh isi hutan riuh rendah berzikir memuji Allah Swt.  Sekarang kita tidak mendengar kerana dihijab oleh Allah.

3. Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Sifat pemurah dan penyayang Allah melebihi pemurah dan penyayang mahkluk.  Maha Suci Allah.

4. Yang Menguasai hari pembalasan.
Allah adalah Raja dan Hakim di hari Kiamat iaitu hari manusia diadili di Mahkamah Allah nanti.

5. Hanya Engkaulah yang kami sembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan.
Hanya kepada Allah jua Tuhan yang kita sembah dan tiada tuhan selainNya.  Allah jua lah tempat kita meminta dan memohon pertolongan.  Ini adalah suatu lafaz pengakuan di hadapan Allah ketika solat kepadaNya. Di mana kita sebagai hamba... hanya menyembah dan memohon hanya kepada Allah tuhan seru sekalian alam.

Tetapi ramai yang tidak SEDAR yang kita masih menyembah selain dari Allah.???  Mana taknya....Hukum yang Allah perintahkan dan turunkan di dalam Al-Quran melalui Nabi Muhammad SAW untuk kita laksanakan ketika hidup di dunia ini, kita tak ambil pusing...malah turut bersekongkol mempertikaikannya bersama golongan-golongan yang mengambil hukum yang selain dari hukum Allah ???  Mengambil hukum yang selain dari hukum Allah ....tidakkah itu sama seperti menyembah selain dari Allah.  Tidakkah tindakan itu tergolong dalam mensyirikkan Allah. Nauzubillahiminzalik. 

Apa alasan kita di Mahkamah Allah nanti..apabila Allah bertanya...mengapa engkau menjadi pengikut kepada golongan yang tidak menggunapakai hukum Ku ketika hidup di dunia..???  Boleh ker..kita jawab....uhh...hukum ituu tak sesuai di dunia kerana di Malaysia..masyarakatnya Majmuk.  ha ha....ha....!! Jangan diperbodohkan tuan-tuan.

Apa yang kita lafaz dan ikrarkan di dalam solat hendaklah di bawa bersama di luar solat.   Dilafazkan dengan lidah, dibenarkan dalam hati dan dilakukan dengan perbuatan.   Kita mengaku yang kita sembah Allah...kita sembah betul-betul, sembah itu bukan hanya di dalam solat sahaja....itu perlu kita ingat.  Sembah Allah itu merangkumi semua aspek termasuklah hukum hakam, pemerintahan, syariat, jual beli dan bermacam-macam lagi dalam semua aspek kehidupan.  Zina hukumnya sebat atau rejam.....tapi kita ambil hukum selain dari hukum Allah.  Kita denda mereka yang berzina sebanyak RM1000-2000 sahaja.  Esok lusa dia buat lagi...pasal denda buang sampah pun lebih mahal lagi.  Sebab itulah zina dan buang anak bermaharajalela di negara kita.

6. Tunjukilah kami jalan yang lurus.
Kita bermohon kepada Allah agar menunjuki kita jalan yang lurus lagi jalan yang diredhoi.....tetapi kita masih cakap tak serupa bikin, kita masih memilih pemimpin-pemimpin yang membina pusat-pusat perjudian, pub dan disko, tempat tempat dan sarang maksiat dan menghina mereka yang menyeru amal maaruf dan nahi mungkar.  Kita hina ulamak, kita hina mereka yang bangun untuk solat malam, kononnya solat malam mengganggu pelajaran mereka di siang hari.

Dan apabila pegawai penguatkuasa agama menangkap mereka yang meminum arak, ramai dikalangan orang yang mendakwa dirinya Melayu...bangkit marahkan penguatkuasa dan membela mereka yang minum arak kononnya itu melanggar hak kebebasan dan hak asasi manusia. Tapi bila solat ...tahu pulak sebut perkataan "tunjukilah kami jalan yang lurus"..  Sungguh tak tahu malu betul.


7. (yaitu) jalan orang-orang  yang telah Engkau anugerahkan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) orang-orang yang sesat.

Kita mohon pada Allah, jalan yang Allah kurniakan nikmat terhadap orang-orang yang terdahulu daripada kita.  Siapa orang-orang yang terdahulu itu ?  Tidak lain dan tidak bukan... jalan para nabi, Rasulullah SAW, para Sahabat, Tabiit Tabien.  Itulah jalan menuju kejayaan.

Dan kita mohon pada Allah jauhi jalan orang-orang yang Allah murkai.  Siapakah orang yang Allah murkai?  Itulah jalan orang-orang Yahudi yang Allah murkai dan laknati.  Jadi jangan sekali-kali kita ikut dan mencontohi jalan orang-orang Yahudi ini (dari keturunan Bani Israel).  yang banyak membunuh para nabi dan mempertikaikan hukum Allah dan perintah 25 Rasul.

Dan bukan pula jalan orang-orang yang sesat.  Sesat di sini merujuk kepada orang-orang Nasrani. (Kristian)  Yang mendakwa Allah itu mempunyai anak. Tuhan itu beranak.    Mereka mendakwa Nabi Isa itu anak tuhan.  Itulah jalan orang-orang yang sesat. Jalan orang-orang yang mensyirik dan menyengutukan Allah SWT.  Nauzubillah.

Semoga kita mendapat hidayah dan petunjuk dari Allah SWT.  Aaminn.

Panglima7.
Semoga kita tidak tergolong dalam golongan pengikut atau penyokong yang mengambil dan menggunapakai hukum selain dari hukum Allah SWT.
Read more...

Oct 21, 2010

Panji-Panji Melayu atau Panji-Panji Islam ???

Assalamualaikum Wbr.

Panji-Panji Islam

Panji-Panji Melayu

Sekarang ini UMNO sibuk berseloka mengenai bangsa Melayu, mempertahan dan memperjuangkan bangsa Melayu...lebih-lebih lagi di Persidangan Agung UMNO di PWTC yang sekarang ini sedang berlangsung. Ermmm..!!

Sebaliknya...PAS memperjuangkan Islam yang mana apabila Islam diperjuangkan, nasib sesuatu bangsa di bawah Payung dan Panji-Panji Islam, secara automatiknya akan terpelihara dengan adil dan saksama mengikut Konsep dan acuan Islam itu sendiri.

Sekiranya kita berada di padang Mahsyar......terdapat 2 Panji-Panji seperti ini, satu Panji-Panji Melayu dan satu lagi Panji-Panji Islam.

Yang mana satukah rasa-rasanya......kita akan berlindung ???


Panglima7
Melontarkan soalan.
Tips untuk soalan di atas:  Apa yang kita pilih di dunia...akan terkesan di akhirat.
Read more...

Banduan Bijak.

Assalamualaikum Wbr.

Seorang bapa menulis surat kepada anaknya yang berada di penjara kerana terbabit dengan kes rompakan bank.  Tulisan surat si bapa berbunyi....

"Anakku Ayah sudah tua, tak larat lagi nak ke bendang, orang lain dah mula membajak.  Tapi siapa nak tolong Ayah ???  .Kamu pula di penjara.  Sayu ajer bunyinya....

Anaknya membalas surat itu beberapa minggu kemudian.  Bunyi balasan surat tersebut ialah....

"Tolonglah Ayahhh  !!! jangan dibajak sawah itu...kerana di sanalah saya tanam duit bank yang saya rompak."

Rupanya surat itu disensor oleh pihak penjara, lalu berita itu disampaikan kepada pihak Polis. Maka datanglah ramai polis dan jentolak untuk menggali sawah milik bapa banduan tersebut dengan harapan dapat menjumpai wang rompakan.

Si bapa kembali menulis surat kepada anaknya.  "Anakku, setelah ayah terima suratmu, datang satu pasukkan polis dan sejentera membajak, menggali seluruh sawah tetapi tidak berjumpa apa-apa pun.  Apa harus ayah buat sekarang ???

Si anak kembali membalas surat tersebut.  "Sekarang Ayah bolehlah mula menyemai padi, bukankah sawah sudah dibajak dan jangan lupa ucapkan terima kasih kepada mereka semua".

Panglima7
Ha ha ha ha.....So genius.
Semoga Terhibur 
Read more...

Oct 19, 2010

Tergigit Mata Kail Ketika Nikmati Kari Ikan Sembilang...Aduihhh !!!!

Salam,

FAUZIAH menunjukkan mata kail yang dijumpai di dalam kari ikan sembilang ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Georgetown : Hasrat tiga sekeluarga menikmati kari ikan sembilang di sebuah restoran di Sungai Dua di sini, terbantut apabila seorang daripada mereka tergigit mata kail patah yang melekat pada isi ikan berkenaan.

Kejadian berlaku pada jam 12 tengah hari kelmarin ketika Fauziah Awang Kechik 42, bersama suami dan anaknya, memesan kari kepala sembilang untuk hidangan tengah hari mereka.

Sebaik menjamah hidangan itu, Fauziah mendakwa, dia tergigit benda keras bersama daging ikan berkenaan yang disangka batu.  Namun setelah mengeluarkan objek tersebut daripada mulutnya dia mendapati ia adalah mata kail yang sudah patah.  Dia turut berasa sakit di bahagian dalam pipi kiri akibat terkena mata kail itu.

"Selepas mengeluarkan mata kail, suami saya memaklumkan kepada pemilik restoran, tetapi dia hanya meminta maaf.  Saya kesal dengan sikap lepas tangan pemilik restoran itu." katanya di sini, semalam.

Fauziah berkata, pemilik restoran terbabit kembali semula ke meja makan dan memberitahu tidak perlu membayar kari ikan itu, tetapi tidak mengindahkan mulutnya yang cedera.

"Pada mulanya lelaki itu tidak mengaku dia pemilik restoran tetapi selepas diugut suami, dia mendiamkan diri serta memulangkan duit supaya kami tidak membesarkan isu itu" katanya.

Sementara itu, isteri pemilik restoran berkenaan, Habibah Abdul 41, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu, tetapi menafikan pihaknya bersikap lepas tangan.

"Suami saya meminta maaf kepada pasangan terbabit tetapi mereka seolah-olah mengharapkan pampasan" Katanya.

“Saya sedia bersemuka dengan pasangan berkenaan, jika mereka ingin mengambil tindakan. Kami tidak bersalah,” katanya. 

Wanita itu berkata, mereka mengusahakan perniagaan itu sejak 18 tahun lalu dan ini kali pertama pelanggan mendakwa menjumpai mata kail yang patah dalam kari ikan di restoran itu. 


Panglima7
waduh..waduh !!!  Kg sape laa tuu.....Nasib baik tak tertelan.....kalau tertelan....jadi ikan sembilang lah nanti.....hehehe
Read more...

Kod Babi Pada Makanan - Penting Untuk Umat Islam

Salam,


Kod babi yang aku letakkan di dalam blog ini bukannya aku suka-suka letakkan... Kod ini datangnya dari sumber yang ini. Songkok Putih.


Kod Babi Pada Makanan - Penting Untuk Umat Islam
Oleh Dr. M. Anjad Khan


Salah seorang rakan saya bernama Syeikh Sahib bekerja sebagai pegawai di Badan Pengawasan Ubat & Makanan (POM) di Pegal, Perancis. Tugasnya adalah mencatat semua mereka barang, makanan dan ubat-ubatan.  Produk apa pun yang akan disajikan suatu perusahaan ke pasaran, bahan-bahan produk tersebut harus terlebih dahulu mendapat izin dari Badan pengawas Ubat dan Makanan Perancis dan Syeikh Sahib bekerja diBadan tersebut bahagian QC, oleh sebab itu dia mengetahui pelbagai jenis bahan makanan yang dipasarkan.

Banyak daripada bahan-bahan tersebut dituliskan dengan istilah ilmiah namun ada juga beberapa yang dituliskan dalam bentuk matematik seperti E-904, E-141. Awalnya, saat Syeikh Sahib menemukan bentuk matematik tersebut, dia ingin tahu dan kemudian menanyakan kod matematik tersebut kepada seorang Perancis yang berwenang dalam bidang itu dan orang tersebut menjawab "KERJAKAN SAJA TUGASMU, DAN JANGAN BANYAK TANYA.


Jawaban tersebut menimbulkan kecurigaan buat Syeikh Sahib dan dia kemudian mula mencari tahu kod matematik tersebut dalam dokumen yang ada. Ternyata apa yang dia temukan cukup memeranjatkan kaum Muslimin di dunia.
Hampir di seluruh negara barat termasuk Eropah, pilihan utama untuk daging adalah daging babi. Penternakan babi sangat banyak di negara-negara tersebut. Di Perancis sendiri jumlah penternak babi mencapai lebih dari 42,000.
Jumlah kandungan lemak dalam tubuh babi sangat tinggi dibandingkan dengan haiwan lainnya. Namun orang Eropah dan Amerika berusaha menghindari lemak-lemak tersebut.

Kemudian yang menjadi pertanyaan sekarang; di manakah lemak-lemak babi tersebut? Jawapannya adalah: Babi-babi tersebut dipotong di tempat perniagaan (secara) kecil-kecilan dalam pengawasan Badan POM dan yang memusingkan badan babi tersebut adalah untuk membuang lemak yang sudah dipisahkan dari daging babi. Dahulu kira-kira 60 tahun yang lalu, lemak-lemak tersebut dibakar.

Kemudian mereka berfikir untuk memanfaatkan lemak-lemak tersebut. Sebagai awal kajian, mereka membuat sabun dengan bahan lemak tersebut dan ternyata itu berhasil.

Lemak-lemak tersebut diproses secara kimiawi, dikemas sedemikian rupa dan dipasarkan Dalam pada itu negara-negara di Eropah memperlakukan aturan yang mengharuskan bahan-bahan dari setiap produk makanan, ubat-ubatan harus dicantumkan pada kemasan.

Oleh karena itu bahan yang terbuat dari lemak babi dicantumkan dengan nama Pig Fat (lemak babi) pada kemasan produk. Mereka yang sudah tinggal di Eropah selama 40 tahun terakhir ini mengetahui hal tersebut.
Namun produk dengan bahan lemak babi tersebut dilarang masuk ke negara-negara Islam pada saat itu sehingga menimbulkan deficit perdagangan bagi negara pengeksport.

Menoleh ke masa lalu, jika anda hubungkan dengan Asia Tenggara, anda mungkin tahu tentang faktor yang menimbulkan perang saudara. Pada saat itu, peluru senapang dibuat di Eropah dan diangkut ke belahan benua melalui jalur laut. Perjalanannya memakan waktu berbulan-bulan hingga mencapai tempat tujuan sehingga bubuk mesiu yang ada di dalamnya mengalami kerosakan karena terkena air laut.

Kemudian mereka punya ide untuk melapisi peluru tersebut dengan lemak babi. Lapisan lemak tersebut harus digigit dengan gigi terlebih dahulu sebelum digunakan. Saat berita mengenai pelapisan tersebut tersebar dan sampai ke telinga tentera yang kebanyakan Muslim dan beberapa Vegetarian (orang yang tidak makan daging), maka tentera–tentera tersebut menolak berperang sehingga mengakibatkan perang saudara (civil war).

Negara-negara Eropah mengakui fakta tersebut dan kemudian menggantikan penulisan lemak babi dalam kemasan dengan menuliskan lemak haiwan. Semua orang yang tinggal di Eropah sejak tahun 1970an mengetahuinya.

Saat perusahaan produsen ditanya oleh pihak berwenang dari Negara Islam mengenai lemak haiwan tersebut, maka jawapannya bahawa lemak tersebut adalah lemak sapi (lembu) & domba, walaupun demikian lemak-lemak tersebut haram bagi Muslim kerana penyembelihan haiwan ternak tersebut tidak mengikuti syariat Islam. Oleh karena itu produk dengan label baru tersebut dilarang masuk ke negara-negara Islam.

Sebagai akibatnya, pengusaha produk menghadapi masalah kewangan yang sangat serius kerana 75% penghasilan mereka diperoleh dengan menjual produknya ke negara Islam, di mana laba penjualan ke negara Islam bisa mencapai jutaan dolar.

Akhirnya mereka memutuskan untuk membuat kodifikasi bahasa yang hanya diketahui oleh Badan POM sementara orang awam tidak mengetahuinya. Kod tersebut diawalkan dengan kod E-CODES. E-INGREDIENTS ini terdapat di banyak produk perusahaan multinasional termasuk pasta gigi, sejenis permen karet, coklat, gula-gula, biskut, makanan dalam tin, buah-buahan dalam tin dan beberapa multi vitamin dan masih banyak lagi jenis produk makanan & ubat-ubatan lainnya.

Semenjak produk-produk tersebut di atas banyak di konsumsi [penggunaan barang-barang (spt hasil pertanian, perusahaan, dll)]. oleh negara-negara Muslim, kita sebagai masyarakat Muslim tidak terkecuali sedang menghadapi masalah penyakit masyarakat yakni hilangnya rasa malu, kekerasan dan seks bebas.
Oleh itu, saya mohon kepada semua umat Islam untuk memeriksa terlebih dahulu bahan-bahan produk yang akan kita konsumsi dan mencocokkannya dengan daftar kod E-CODES berikut ini. Jika ditemukan kod-kod berikut ini dalam kemasan produk yang akan kita beli, maka hendaknya dapat dihindari karena produk dengan kod-kod tersebut dibawah ini mengandung lemak babi.




Adalah tanggung jawab kita semua sebagai umat Islam untuk mengikuti syariat Islam dan juga memberitahukan informasi ini kepada saudara kita.

Sumber : Songkok Putih dan ditulis Oleh Dr. M. Anjad Khan

Panglima7
Read more...

Aneh !!! Tapi Benar...

Salam

Di sini ada satu pengiraan matematik mudah untuk latihan anda semua, sediakan kalkulator, ia akan memberikan kejutan pada setiap dari anda yang membuat kiraan ini.

* Ia cuma mengambil masa lebih kurang 30 saat
* Ikut arahan ini satu persatu..
* Jangan terus pergi ke arahan terakhir sebelum anda siapkan kesemua kiraan.
* Bersedia dengan kalkulator anda !!! OK....

Kita mulakan...

1.  Mula-mula, tetapkan jumlah dalam seminggu... berapa kali anda ingin makan malam bersama suami atau isteri dan anak-anak di luar.  (tekan nombor di kalkulator)

2.  Darab atau kalikan dengan 2

3.  Tambah atau campurkan dengan 5

4.   Darabkan atau kalikan dengan 50

5.   Jika tarikh lahir anda pada tahun ini sudah lepas atau sudah berlalu .....tambah 1760,  sebaliknya tambah 1759 jika ianya belum lepas.

6.   Kiraan Terakhir :   Tolak tahun anda dilahirkan. (Contoh :  1941, 1973, 1985 dan sebagainya)

Jumlah yang anda dapat di kalkulator sekarang adalah dalam tiga digit nombor...kan !!

Digit pertama dari 3 digit tersebut - Adalah jumlah nombor yang anda ingin makan malam bersama isteri atau suami dan anak-anak dalam masa seminggu.

Sekarang yang paling COOL !!! - 2 digit terakhir memberitahu anda.......Schroll di bawah

e
e
e
e
e
e
e
e
e
e
e
e
e
e
e
e

UMUR anda!!!!!!
2010 ADALAH SATU-SATUNYA TAHUN DIMANA PENGIRAAN INI BERHASIL

Panglima7

Read more...

Oct 17, 2010

Budget 2011 Oleh Najib. Budget Tampal dan Tempel.

Assalamualaikum wbr.


Inilah dia bajet 2011 yang dibentangkan oleh Najib. Aku dah kategorikan budget ini mengikut susunannya...Satu untuk rakyat dan satu untuk pembanguna negara. Barulah kita nampak...Kerajaan UMNO & BN pimpinan Najib ini betul2 membela rakyat atau pun tidak...atau cuma budget tampal dan tempel di sana sini atau main-main ajer.

Warna biru adalah komen aku. Yang hitam adalah tulisan asal.

Ini adalah berkenaan kewangan dan hutang negara.

■Rizab negara berjumlah RM310.8b bersamaan dengan nilai 8.5 bulan import tertangguh dan 4.3 kali lebih tinggi daripada hutang luar jangka pendek negara

■Negara telah pulih dari kemelesetan ekonomi dunia dgn pertumbuhan KDNK 9.5% separuh pertama 2010

■Defisit dijangka rendah pada 5.4 peratus pada 2011

■Jumlah dagangan Malaysia dijangka meningkat 18.7 peratus kepada RM1.173 trilion tahun ini berbanding RM988.2 bilion tahun lalu

■Sektor perkhidmatan diunjur berkembang 5.3 peratus tahun hadapan dengan pelaksanaan program dan inisiatif di bawah tujuh Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA) berkaitan perkhidmatan.

Ini cerita pasal projet Syarikat-Syarikat Klomengrat Negara

■Warisan Merdeka – Permodalan Nasional Bhd akan membangunkan projek bersepadu berharga RM5 bilion, yang membabitkan menara 100 tingkat, yang dijadual siap pada 2020

■Syarikat pelaburan berkaitan kerajaan (GLIC) seperti Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), kini boleh melabur sehingga 20 peratus daripada jumlah aset yang diurus berbanding tujuh peratus sebelum ini.

■Suruhanjaya sekuriti (SC) akan menawarkan tiga lesen broker saham baharu kepada syarikat tempatan, asing dan usaha sama yang layak untuk meningkatkan penyertaan pasaran runcit.


Ini pula Budget Untuk Projek Pembangunan dan Ekonomi Negara.

■Pembinaan projek pembangunan bercampur termasuk kediaman mampu milik bernilai RM10 bilion di Sungai Buloh.

■Pembangunan Zon Akuakultur Bersepadu di Pitas, Sungai Telaga dan Sungai Padas di Sabah serta di Batang Ai dan Tanjung Manis di Sarawak dengan peruntukan RM252 juta.

■RM411 juta untuk melonjak ekonomi ke arah sebuah negara berpendapatan tinggi, aktiviti penyelidikan, pembangunan dan pengkomersilan sebagai landasan peningkatkan aktiviti nilai ditambah dalam setiap bidang ekonomi.

■Penubuhan Unit Inovasi Khas (UNIK) di bawah Jabatan Perdana Menteri dengan peruntukan RM71 juta bagi tahun depan untuk mengkomersilkan hasil penemuan R&D oleh universiti dan institusi penyelidikan.

■RM200 juta untuk perolehan hasil kreatif seperti filem, drama dan dokumentari keluaran tempatan yang berkualiti tinggi.

■RM6.9 bilion pula diperuntuk untuk bina infrastruktur seperti membina jalan luar bandar dan untuk membina jalan luar bandar

■RM2.1 bilion diperuntuk untuk bina dan menaik taraf jalan luar bandar di Sabah dan Sarawak, selain RM696 juta bagi tujuan sama di Semenanjung Malaysia.

Banyak tuu..tiap2 tahun kerajaan peruntukkan..tapi Sabah dan Sarawak masih tak maju-maju jugak..pedalamannya betul2 mundur sampai ada yg masih takde air bersih dan letrik... malah jauh ketinggalan pembangunannya dari Semenanjung... mana perginya budget berbillion billion itu.....???
hahaha...Lu pikir la sendiri...

■Kerajaan memperuntukkan RM 111 juta untuk Program Permata. Ianya bagi membiayai pembinaan Fasa II Kompleks Sekolah Permata Pintar,32 Pusat Anak Permata Negara(PAPN) dan membiayai operasi 52 PAPN yang telah siap.

Ini memang patutlah bagi kerajaan peruntukan... untuk kemaslahatan rakyat. kalau tidak...jangan jadi kerajaan.

■Sistem Penilaian Takap Kecekapan (PTK) dimansuh dan diganti dengan sistem penilaian lebih sesuai dan diterima baik penjawat awam. Satu sistem penilaian yang lebih sesuai dan diterima baik oleh penjawat awam akan menggantikan sistem PTK yang akan dimansuhkan menjelang Jun tahun depan.

Yang nie pun sama....Memang patutlah kerajaan peruntukan untuk kemaslahatan rakyat. kalau tidak...jangan jadi kerajaan.

Projek Pembangunan untuk Petani

■Peruntukan RM135 juta bagi persediaan prasarana asas menggalakkan petani menceburi bidang bernilai tinggi seperti industri sarang burung walit.

Berapa juta petani yang ada di Malaysia nie...Cuba mai habaq kat ako..!! Macammana nak suruh petani bertukar dari bidang pertanian ke Industri ternak burung walit...hehehehe. Mulut senang laa cakap...Petani perlu miliki bangunan untuk ternakan ini....ada minat...sedangkan petani sedia ada..duduk di rumah papan yang kecil lagi sempit...Nak sediakan rumah kos rendah untuk rakyat di bandar yang berjuta bilangannya pun susah...!!! inikan nak sediakan rumah sarang burung walit hahaha...last-last bila orang dah alpa....duit ni masuk poket depa.....nanti.

■Program Adunan Biobahan Api dengan Petroleum Diesel (Program B5) secara mandatori bermula di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor, Negeri Sembilan dan Melaka

Ini tiada kaitan secara langsung dengan Rakyat.

■RM850 juta bagi menyediakan infrastruktur sokongan untuk mempercepatkan pembangunan koridor dan wilayah.

Ini aku tak nak komen ..pasal ini memang tanggungjawab Kerajaan untuk membangunkan Infrastruktur.

Perihal Cukai...

■Melanjutkan galakan potongan cukai pendapatan bagi pelabur dan pengecualian cukai pendapatan bagi syarikat dalam aktiviti pengeluaran bahan makanan sehingga 2015.

Ini adalah lanjutan dari budget yang terdahulu.....bagi membantu syarikat dalam pengeluaran bahan makanan. Ini memang patut dilkukan oleh kerajaan. Tapi kalau syarikat tu untung besar..kenakanlah cukai !!! Jangan hang sekali terlibat dalam pembahagian kek tersebut. Rakyat ko kenakan cukai pendapatan...syarikat yang untung besar...ko tak kecualikan cukai. Adakah patut.???

■Pengecualian cukai jualan ke atas semua jenis telefon bimbit dimana sebelum ini di antara 5%-10%.

Pengecualian ini hanya untuk penjual telefon bimbit. Penjual telepon bimbit yang rata2nya bangsa Cina mendapat untungnya.....aku bukannya rasis...tapi rakyat yang membeli telefon tersebut....adakah penjual akan turun harganya. Adakah Najib ada sebut suruh penjual Telefon bimbit kena turunkan harganya setelah cukai dikecualikan sebanyak 5-10%. Atau terserah pada penjual atau tahu-tahu sendiri. Percayalah cakap aku...harga jualan telefon bimbit tetap sama dan tak berubah sedikit pun walapun kerajaan kecualikan cukai.

Menggalakkan Rakyat Terutama Perempuan Untuk Bershopping.

■Duti import kira-kira 300 barangan kegemaran pelancong dan rakyat tempatan di antara 3 dan 5 peratus dimansuhkan bagi menjadikan Malaysia syurga beli belah.Diantaranya adalah beg, kemeja, pengilat kuku, seluar dalam, baju tidur dan lain-lain lagi.

Tak semestinya cukai dimansuhkan harga barangan aksesori dan pakaian akan menjadi lebih murah !!! Suruh berjimat cermat...gaji rakyat sikit la punya ciput......gaji tak naik-naik...alih-alih suruh berbelanja atas alasan duti import dah dikurangkan..hahahaha. Terpedaya rakyat//.Harga barang tetap sama. nah ko..!!! Garu kepala sang suami. Patutlah ramai suami-suami botak .

■Dana Pencen Swasta (PPF) tahun depan untuk memberi manfaat kepada pekerja sektor swasta dan mereka yang bekerja sendiri.Ini merupakan langkah yang baik bagi melindungi pekerja-pekerja swasta dan bekerja sendiri.

Bab dana nie apasal ringkas sangat penerangannya. Berapa juta dan siapa yang menguruskannya...dan bagaimana kaedahnya. Tidak diperincikan. Jangan cakap seperti melepaskan batuk di tangga. cakap ajer perlaksanaan tiada.

Haaa...Yang Ini Baru Terus Kepada Rakyat.

■Gaji pokok minimum pengawal keselamatan dinaikkan kepada RM500 hingga RM700 sebulan mengikut kawasan mulai Januari 2011

Rakyat berjuta...dan berapa ramai security Guard di negara kita ini. Pemberian ini tidak menyeluruh.

■Penjawat awam wanita diberi pilihan tentukan sendiri tempoh cuti bersalin bergaji penuh tidak melebihi 90 hari.

Ini meniru Pas Kelantan yang telah lama memperkenalkan cuti bersalin selama 90 hari....hehehe
Bukankah Pas perihatan.

■Skim Rumah Pertamaku bantu golongan muda yang baru bekerja dengan pendapatan kurang daripada RM3,000 sebulan untuk memiliki rumah pertama.Ini merupakan satu lagi langkah yang bijak.

Rumah yang macam mana kerajaan BN tawarkan ini. jangan tawarkan rumah yang berharga atas RM200 Ribu.....mana lah nak mampu walaupun skim ini dilancarkan !! Last-last hangat-hangat tahi Ayam. Pemaju asyik cakap tak untung-tak untung bina rumah kos rendah.

■Kerajaan akan menaikkan kadar cukai perkhidmatan daripada 5 peratus kepada 6 peratus. Tarikh berkuatkuasa pelaksanaan cadangan ini ialah pada 1 Januari 2011. Ia terkandung dalam cadangan Bajet 2011 yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, di Dewan Rakyat hari ini. Kadar ini tidak diaplikasikan ke atas kad kredit di mana cukai perkhidmatan dicajkan pada kadar khusus RM50 setahun ke atas kad utama dan RM25 untuk kad kedua.

Haa tengok...duti import baju dan celana dalam dikurangkan sebanyak 3-5% tapi yang ini dinaikkan 5-6%....hahahaha....!!! lagi tinggi kenaikan dari pemansuhan duti barangan import tadi. nampak tak !!! kan kerajaan dah untung dah kat sini..... Dah macam back to the normal....hehehe Jangan terpedaya...Inilah yang dinamakan budget tampal dan tempel...hehehe

■Elaun pemimpin masyarakat dinaikkan kepada RM800 sebulan. Elaun bulanan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan Persekutuan (JKKP), Tok Batin, Pengerusi JKKK Orang Asli dan Pengerusi Kampung Baru akan dinaikkan kepada RM800 sebulan berbanding RM450 pada masa ini, bagi menghargai peranan mereka sebagai pemimpin masyarakat.

Ini semua pemberian untuk membodek JKKP dan ketua-ketua kampung untuk menyokong kerajaan. macam Rasuah laaa.... Itu sebab bila berlaku permilihan ketua kampung....sampai bergaduh gaduh dan bertumbuk...Bukannya apa....mereka dah nampak habuannya jika dilantik jadi Ketua Kampung. Itu baru jadi ketua kampung belum lagi UMNO Bahagian, Yang Berhormat atau Menteri.

■Kakitangan Gred 54 ke bawah, pesara terima bantuan kewangan khas RM500. Sebagai menghargai sumbangan 1.2 juta penjawat awam seluruh negara yang memberi komitmen penuh dalam menjayakan inisiatif kerajaan, serta dengan harapan dan pesanan supaya penjawat awam terus berusaha, kerajaan setuju memberi Bantuan Kewangan Khas RM500 kepada kakitangan awam Gred 54 ke bawah, termasuk petugas kontrak dan pesara yang dibayar Disember ini, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Haaaaa.........!!!


Yang ini adalah GULA-GULA untuk pekerja kerajaan sahaja....pekerja SWASTA yang berjuta-juta tuu yg membangunkan ekonomi negara...tak dapat erkkk!!! hehehe..kesian ko....Ini yang dinamakna DUIT SEGERA. Takde bonus laa kali ni yer org2 gomen...Lainkali Kerajaan UMNO & BN cuba-cubalah pikir bagaimana nak bagi duit yang boleh membangunkan rakyat dan ekonominya sampai bila2. Bukan yang macam ini...bagi habis...bagi habis. Cuba-cubalah beri rumah kedai ker....untuk rakyat berniaga dan bersaing dengan bangsa Cina......Tak perlu kedai besar...kecil pun takpe. Kerajaan tanggung separuh...dan rakyat bayar ansuran bulan-bulan pun takper...kategorikan mengikut peringkat umur siapa yg layak dahulu...step by step. kan bagus macam tu drp duk hulur macam beri gula-gula.  Takkan nak suruh Melayu asyik berniaga di pasar-pasar malam ajer dan kaki lima.  Sampai bila pun Melayu takkan Maju.  Orang Melayu dan bangsa Melayu yang perintah Malaysia tapi masih lagi merempat dalam berniaga di negara sendiri.  Kau tubuhlah PERKASA atau Apa pun...kalau cakap ajer nak bela Melayu tetapi ekonomi orang Melayu hanya di Pasar-pasar malam.  Pergi jalan laa ko....(marah ako ni)
Sampai bila pun Melayu takkan maju laa....dan bersaing dgn bangsa cina dan yg lain....yang menguasai perniagaan di bandar-bandar besar.   Jangankan nak bersaing...Takde saingan pun.

■Kadar tol di 4 Lebuhraya utama kendalian Plus Ekspressway Berhad tidak dinaikkan selama 5 tahun bermula serta-merta.

Seperkara lagi.....duti import barang ini dimansuhkan...Tetapi jangan lupa....wahai rakyat sekalian.... "Ini dinamakan Check and Balance" Tang ini dikurangkan...tang lagi satu akan dinaikkan.....apa yang naik.....Minyak Petrol laaa. tengoklah nanti. Ini semua permainan politik Kerajaan UMNO & BN.  
Dahulu ...mula-mula dulu...Rakyat susah nak bergerak..Tol dibina untuk memudahkan perhubungan utk rakyat pergi ke sana sini....tetapi kerana negara kita ketika itu masih dalam kategori negara pertanian...hasil tak banyak...minyak pun tak nampak lagi, maka lebuh-raya yang dibina dikenakan Tol bagi membayar semula hutang dan kos pembinaan.  Tetapi sekarang semuanya sudah berubah....Lebuhraya yang dibina bukan untuk keselesaan rakyat tetapi lebih kepada keuntungan berlipat ratus kali ganda dan silap2 haribulan....keuntungannya melebihi keuntungan PETRONAS.  Bayangkan satu hari Kerajaan + Pihak konsesi boleh kutip berjuta-juta dengan Tol ajer.  Satu hari rakyat guna Tol berapa juta ??. 

Itulah perniagaan yang gila dari UMNO & BN. Perniagaan yang tak pernah RUGI di dunia....Tapi yang susahnya rakyat.  Rata-rata... kalau dikira seorang rakyat yang mengunakan Tol terpaksa membayar RM 400 sebulan. dan kalilah berapa juta rakyat.
Dah Untung dah dan dah cover kos pembinaan Tol tapi masih lagi kutip duit Tol.  Perjanjian Terbodoh Kerajaan UMNO dan BN dengan syarikat konsesi yang merupakan rakankongsi perniagaan TOL ini.  Sebab itulah Kerajaan tidak mahu mendedahkan isi kandungan perjanjiannya dengan pihak konsesi yang merupakan orangnya juga.

Lebuhraya-lebuhraya ini dibina dengan airmata, keringat dan darah rakyat.  Ingat tuu..!!!
Kalau nak lebih tahu...masuklah Lebuhraya Guthrie...menuju ke Shah Alam.  Ada LIMA TOL didirikan dalam satu lebuhraya yang jaraknya diantara satu dgn yang lain tak sampai 1.5km pun ada.   Apa alasan dirikan lima Tol ??  kalau bukan...ini ako punya...itu ko punya ...dan yg itu hang punya Tol.  Mcm lanun dalam cerita P.Ramlee, Nujum Pak Belalang.  Satu untuk ko dan satu untuk ako.

Panglima7

Orang yang macam ako nie....apa peruntukkannya...???  Tak terasa langsung.  Ada budget ka..takde budget kaa....sama sajer.  Ko tanya la sesapa...??? Jawapannya sama macam aku...cuma Syarikat2 besar yang sibuk utk mendengar budget yang dibentangkan ini. 

Nasib baiklah ada Kerajaan Pakatan Rakyat yang memberi air percuma untuk seluruh rakyat Negeri Selangor.  Satu pun tak tinggal dalam pemberian air percuma..Semua rakyat gunakan air dan merasai air percuma.  Nak harapkan Kerajaan UMNO dan BN....jangan haraplah seluruh rakyat dapat merasa pemberian seperti ini.  Cuma beberapa kerat ajer orang yang dapat imbuhan dan sebagainya.
Read more...

Oct 16, 2010

Lawak Gilerr !!!....Upacara Akad Nikah...Saksikan

Assalamualaikum Wbr...

Inilah dia lawak giler....terjadi kepada bakal pengantin lelaki yang rasanya belum bersedia kot.... (tak prepare) untuk menghadapi hari akad nikahnya....hahahaha...

Dapat dirakamkan oleh rakan-rakannya dan ...akhirnya menjadi memori yang tak mungkin beliau lupakan....kahkahkah...

Untuk menontonnya klip video nya Cuba klik di sini

Panglima7.
Kepada bakal Raja Sehari....be prepared.   Klik jangan tak klik....
nak pecah perut ako.....hehehe
Read more...

Oct 15, 2010

Sediakan Helikopter !!!!

Assalamualaikum Wbr...


Kerajaan perlu melangkah setapak lagi dalam menyediakan Pengangkutan Khas Udara bagi mengangkut mangsa-mangsa kemalangan yang kritikal.

Kalau Kerajaan UMNO dan BN asyik duk sibuk menaikkan harga barang dengan membandingkan harga barangan dengan negara-negara luar mengapa untuk ini.... tidak pula membandingkan tentang penyediaan dan penggunaan helikopter untuk mengangkut mangsa-mangsa kemalangan jalanraya yang kritikal dan juga banjir sepertimana yang dilakukan oleh negara-negara maju.

Bila berlaku kemalangan....Jalan mulalah jem...tahulah di Malaysia nie. Kat mana-mana pun jem manjang. Hari-hari radio duk citer jalan sana jem..jalan situ jem....Nak tunggu Ambulan sampai...dengan jalan jem, berapa jam nak tunggu...dan berapa lama.....elok-elok mangsa boleh selamat...alih-alih....dah jadi mayat dah kawan tu. Punya lah kesal siapa yang punya abang, adik, kakak, ayah dan ibu bila berlaku kejadian seperti ini.

Mereka boleh diselamatkan.....tetapi pasal lama sangat tunggu...dan banyak kehilangan darah....mereka menjadi arwah. huhuhuhu

Kata nak jadi negara maju, sediakan helikopter pun susah. Helikopter hanya untuk bidang pertahanan sahaja dan asyik terhempas memanjang. Sedangkan helikopter ini banyak sangat manfaat dan gunanya.

Jangan jadikan helikopter untuk disimpan di kem-kem askar, sebagai pameran dan digunakan hanya untuk bertemasya, LIMA dan Hari Kemerdekaan sahaja. Luaskan lah skop itu.

Dengan helikopter yang sedia ada...kita dapat menyelamatkan beratus-ratus nyawa dan membantu ramai keluarga dari kehilangan orang yang mereka sayangi. Juga dapat menyelamatkan nyawa mereka yang sangat professional dalam sesuatu bidang.

Jikalau Kerajaan UMNO & BN buat diam ajer..kita akan usulkan kepada Kerajaan PR apabila mereka berjaya menawan Putra Jaya dan menjadi Kerajaan Persekutuan nanti.
InsyaAllah.

Panglima7


 
Read more...
Related Posts with Thumbnails

Jom Chatting dan Borak Secara Online

http://www.meebo.com/rooms

Pengikut Panglima7 Luar Negara